Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack så mycket för tiden du lagt ner Just innan midsommar kan jag inte komma iväg men är perfekt för att kunna se vilka olika alternativ på vägar man kan ta.
yep, bra med LHR-HND är att det är kvällsflyg, så lätt att hitta flyg som man hinner med på samma dag. Med endast business loungerna skulle jag säga max 4h om du gillar att lounga-hoppa, annars sikta på kortare tid. Jag hade 6h inkl F-loungen, och blev lite mycket efter man provat allt :p
 

Anderoid

Medlem
yep, bra med LHR-HND är att det är kvällsflyg, så lätt att hitta flyg som man hinner med på samma dag. Med endast business loungerna skulle jag säga max 4h om du gillar att lounga-hoppa, annars sikta på kortare tid. Jag hade 6h inkl F-loungen, och blev lite mycket efter man provat allt :p
Man kan alltså gå in på flera olika lounger med samma biljett? Vilken eller vilka är att föredra? Vilken stadsdel i Tokyo tycker ni man ska bo i? Förra gången bodde jag på AirBnB i Shinjuku samt Shinagawa nära Gotanda stationen.
 

palmen

Moderator
Man kan alltså gå in på flera olika lounger med samma biljett? Vilken eller vilka är att föredra? Vilken stadsdel i Tokyo tycker ni man ska bo i? Förra gången bodde jag på AirBnB i Shinjuku samt Shinagawa nära Gotanda stationen.
Dessa frågor är väldigt off topic för denna tråd.
Dela gärna upp frågorna och ställ dom i relevanta trådar eller skapa nya trådar om ingen existerande finns.

Vilken stadsdel man ska bo i beror på 100-tals olika parametrar om vad som skulle vara bäst för dig, går inte säga generellt.

/Moderator
 

sh1pment

Medlem
Är det generellt snålt med bonusresor, eller är jag alldeles för sent ute? Tittar på att boka 2-4-1 arn-lax i december men tycks inte finnas någon resa där jag kan nyttja vouchern för bonus både ut och hem.

EDIT, lyckades hitta biljetter via Lufthansa men då är economy enda alternativet. Kan jag ej boka economy plus/business hos Lufthansa genom SAS hemsida?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Är det generellt snålt med bonusresor, eller är jag alldeles för sent ute? Tittar på att boka 2-4-1 arn-lax i december men tycks inte finnas någon resa där jag kan nyttja vouchern för bonus både ut och hem.

EDIT, lyckades hitta biljetter via Lufthansa men då är economy enda alternativet. Kan jag ej boka economy plus/business hos Lufthansa genom SAS hemsida?
Ja du är närmare ett halvår sen om du vill boka resor till LA i december.

Ska du boka plus kan du inte kombinera det med Star Alliance då det inte finns några sådana Star Alliance awards.
 

sh1pment

Medlem
Ja du är närmare ett halvår sen om du vill boka resor till LA i december.

Ska du boka plus kan du inte kombinera det med Star Alliance då det inte finns några sådana Star Alliance awards.
Ok fattar! Men bokar jag economy med poäng via Lufthansa, vet man om ens bagage ingår? Kunde ej se några uppgifter om detta alls.
 

gdaily

Medlem
Jag försöker boka en Open Jaw till USA. Det funkar sig minsann inte, varken på hemsidan eller appen. Bonusplatser finns. Måste jag ringa in?
 

ekf

Medlem
Jag försöker boka en Open Jaw till USA. Det funkar sig minsann inte, varken på hemsidan eller appen. Bonusplatser finns. Måste jag ringa in?
Om du vill ha en SAS-award utan voucher så kan du boka två enkel numera. Dock dubbel avbokningsavgift om du behöver avboka...
 

gdaily

Medlem
Om du vill ha en SAS-award utan voucher så kan du boka två enkel numera. Dock dubbel avbokningsavgift om du behöver avboka...
Tack för förslaget, dock voucher som gäller.
Nåja, jag googlade, och tydligen måste man ringa in för att boka open jaws. Typiskt SAS SK-IT att ha valet att söka, men inte möjligheten att boka, eller ens tala om VAD felet är, utan bara att det är ett fel. Det där flygbolaget förtjänar verkligen att konkursa
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen