Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Emil123

Medlem
Ja, den minns jag väl. Detta fall kändes var CPH-FRA-HND om jag inte minns helt galet för 4 pax strax efter påsken. Kanske är en riktig bokning men har inte sett en enda plats FRA-HND med LH när jag sökt i april.

Börjar ge upp på bonusplatser för 3 pax till Osaka eller Tokyo med utresa runt 26-29/3 och sedan hem 7-8/4. Primetime för Sakura och påsklov gör att det ser rätt tomt ut. SAS verkar inte släppa några bonusplatser alls och Swiss som annars har varit en pålitlig partner i detta fall har inte heller släppt några platser trots att det är inom rätt "tidsperiod" för när de brukar släppa biljetter.

Funderar på det bara är att krypa till korset och betala för biljetterna och nyttja de vouchers med SAS vi har liggandes efter två förseningar istället.
Det kanske inte var något alternativ, men som någon skrev tidigare kolla via PVG. Såg nu att det finns många platser VIE/ZRH-PVG t/r dina datum, men bara eco NRT-PVG hem än så länge.
 

Anderoid

Medlem
Hej!

Ska försöka få tag på två biljetter i business till Tokyo nu i sommar (iväg ca 6-7dagar). Kan åka med kort framförhållning. Vilket flygbolag är att föredra? Vill helst åka från Arlanda men får bli det som går att sy ihop. Tar gärna också emot lite konkreta tips på vilken stadsdel man ska bo och andra saker man inte får missa.

Har varit där en gång tidigare för fem år sedan men då själv. Nu åker jag med sambo.
 

Maja

Medlem
Hej!

Ska försöka få tag på två biljetter i business till Tokyo nu i sommar (iväg ca 6-7dagar). Kan åka med kort framförhållning. Vilket flygbolag är att föredra? Vill helst åka från Arlanda men får bli det som går att sy ihop. Tar gärna också emot lite konkreta tips på vilken stadsdel man ska bo och andra saker man inte får missa.

Har varit där en gång tidigare för fem år sedan men då själv. Nu åker jag med sambo.
ANA alla dagar i veckan i nya kabinen. Kolla från LHR och har för mig att det även gäller från FRA också numera. Kan även finnas från USA med ANA.
 
Hur långt innan resan hittade du tillgänglighet? Ser tillgänglighet 1-3 dagar i förväg på Awardfare för LH, men efter deras uppdatering kring EBs möjligheter att boka så ser det mycket dystrare ut än tidigare. Kanske mer korrekt, men dystert ändå.
Mvh,
En frenetisk sökare
Jag, och tjejen, följde awardfares dagligen och hade alerts uppsatta. Som du säger så kommer det ut med mycket kortare dagar i förväg än förr då det var 14 dagar. När jag vaknade i lördags fanns det två platser och då var det bara att ringa in. Just nu (torsdag) sitter jag i First Class Terminal och väntar på boarding om lite drygt 30 minuter. Det jag har sett när jag kollat hela USA med first är att det verkar som det trillar på ordentligt de sista dagarna, i alla fall nu när jag kollat.
Det var högre tillgänglighet konstant genom Munchen men just den 15e fanns inga connections varken från Köpenhamn eller Arlanda. Fanns naturligtvis hur mycket som helst 14e och 16e....
 

Jannes

Medlem
Tack, de låter ändå lite positivt att jag ännu kan hitta nåt då jag vill resa nästa vecka. Men som du säger, det finns tillgänglighet via MUC men dåligt men connections just då när jag vill flyga. Oh well, jag har redan en bokning i C så ska inte klaga.
 

Maja

Medlem
Det kanske inte var något alternativ, men som någon skrev tidigare kolla via PVG. Såg nu att det finns många platser VIE/ZRH-PVG t/r dina datum, men bara eco NRT-PVG hem än så länge.
Då har du större tur i sökningarna än mig för jag hittar ingenting från PVG och vidare till Japan för tre personer.
 

Anderoid

Medlem
ANA alla dagar i veckan i nya kabinen. Kolla från LHR och har för mig att det även gäller från FRA också numera. Kan även finnas från USA med ANA.
Tack! Verkar finnas en del med Lufthansa och OS, hur är Europa-Tokyo med de? Blir första resan i business så har inget att jämföra med.
 

Maja

Medlem
Tack! Verkar finnas en del med Lufthansa och OS, hur är Europa-Tokyo med de? Blir första resan i business så har inget att jämföra med.
Om du är väldigt snabb/flexibel så finns LHR-HND med ANA i Business den 19/6 för 2 personer och sedan hemresan den 26/6 med Lufthansa (LH).

Utresa 19/6
Alternativ 1 om du vill ägna dig väldigt många timmar åt loungehopping på Heathrow.

06:20 Stockholm Arlanda ARN
08:30 Frankfurt am Main FRA
Lufthansa LH809 2 h 10 m
Airbus A321

1 h 30 m layover FRA

10:00 Frankfurt am Main FRA
10:40 London Heathrow LHR
Lufthansa LH904 1 h 40 m
Airbus A320neo

Alternativ 2
11:00 Stockholm Arlanda ARN
12:10 Copenhagen CPH
SAS SK1421 1 h 10 m
Airbus A320

2 h 50 m layover CPH

15:00 Copenhagen CPH
16:00 London Heathrow LHR
SAS SK505 2 h 0 m
Airbus A320neo

19:00 London Heathrow LHR
17:05+1Tokyo Haneda HND
ANA NH212 14 h 5 m
Boeing 777-300ER

Alternativ 3 som kommer upp direkt på SAS Star Alliance-bokningssida:

Avgångstid 06:20 ankomsttid 08:30 (02:10:00) timmar
Arlanda, Stockholm ARN
Flygning LH 809 | Airbus A321-100/200
Trafikeras av Lufthansa
Ankomstterminal 1

Frankfurt FRA
Tid mellan flyg: 06h 30m (väldigt lång layover i Frankfurt med inte alls lika roliga/bra lounger enligt mig som LHR).

Avgångstid 15:00 ankomsttid 15:40 (01:40:00) timmar
Frankfurt FRA - London Heathrow, London LHR
Avgångsterminal 1
Flygning LH 910 |
Trafikeras av Lufthansa
Avgångstid 15:00 ankomsttid 15:40 (01:40:00) timmar
Ankomstterminal 2

London Heathrow, London LHR
Tid mellan flyg: 03h 20m

19:00 (14h 05m)
Avgångstid 19:00 ankomsttid 17:05 (14:05:00) timmar
London Heathrow, London LHR - Haneda , Tokyo HND
Avgångsterminal 2
Flygning NH 212 | Boeing 777-300ER
Trafikeras av All Nippon Airways
17:05
Avgångstid 19:00 ankomsttid 17:05 (14:05:00) timmar
Haneda , Tokyo TYO
Ankomstterminal 3

Hemresa 26/6
Haneda , Tokyo HND
Flygning LH 715 | Airbus A350-900
Trafikeras av Lufthansa
Avgångstid 09:40 ankomsttid 17:10 (14:30:00) timmar
Ankomstterminal 2

Franz Josef Strauss , München MUC
Tid mellan flyg: 04h 20m

Avgångsterminal 2
Flygning LH 2420 |
Trafikeras av Lufthansa
23:40
Avgångstid 21:30 ankomsttid 23:40 (02:10:00) timmar
Arlanda, Stockholm STO
Ankomstterminal 5

165.000 poäng om du har en 2-4-1- voucher via Amex annars 330.000 poäng och 5048:- i skatter och avgifter om du bokar alternativ 3 bland utresorna och sedan hemsresan ovan.
 

Anderoid

Medlem
Tack så mycket för tiden du lagt ner Just innan midsommar kan jag inte komma iväg men är perfekt för att kunna se vilka olika alternativ på vägar man kan ta.
 
Toppen