Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Migato

Medlem
Att hitta så många platser till Asien som är populärt och dessutom på sommaren när alla har semester. Då ska du ha otroligt mycket tur om det ens är möjligt.
Onödigt att anlita dom i alla avseenden anser jag.
Grejen är den att jag lyckats två gånger tidigare. Samma period. Ena gången var med Swiss för 6 pax men resan avbokades då det var Corona. Den andra gången jag faktiskt gjorde en bokning var för någon månad sen. Hittade med Air China för 5 pax i business. Men då jag inte kunde köpa den sista 6:e flygbiljetten kontant på just det flyget så avbokade jag den.
Så möjligt är det men bara väldigt svårt :)
 
Tack för info! Att byta till first är utan problem värt de högre kostnaderna! :)

Absolut. Var en hel del år sen jag gjorde en First och som sagt, för tjejen blir det första First så det ska bli riktigt roligt.

Hur snabbt giick biljetteringen? Kunde de lösa det på helgen eller fick det vänta till idag?

Han sa att de antagligen inte skulle göra biljetterna förrän på måndagen men de trillade in redan på söndag morgon. Alltid skönt att få dem fixade även om de är reserverade.
 

Jannes

Medlem
Absolut. Var en hel del år sen jag gjorde en First och som sagt, för tjejen blir det första First så det ska bli riktigt roligt.



Han sa att de antagligen inte skulle göra biljetterna förrän på måndagen men de trillade in redan på söndag morgon. Alltid skönt att få dem fixade även om de är reserverade.
Hur långt innan resan hittade du tillgänglighet? Ser tillgänglighet 1-3 dagar i förväg på Awardfare för LH, men efter deras uppdatering kring EBs möjligheter att boka så ser det mycket dystrare ut än tidigare. Kanske mer korrekt, men dystert ändå.
Mvh,
En frenetisk sökare
 

Shoreline

Medlem
Hur långt innan resan hittade du tillgänglighet? Ser tillgänglighet 1-3 dagar i förväg på Awardfare för LH, men efter deras uppdatering kring EBs möjligheter att boka så ser det mycket dystrare ut än tidigare. Kanske mer korrekt, men dystert ändå.
Mvh,
En frenetisk sökare

Datapunkt: sex (av åtta) tomma säten enligt seat maps på awardfares på en LH-flight. Lifemiles.com visade tre stolar bokningsbara. Jag kunde boka två via Eurobonus. Nu är fem säten bokade, och lifemiles visar noll tillgänglighet. Mina stolar låg som "occupied" när jag valt säten, innan biljetten var utskriven.

Detta för en flight på söndag 18/6, och jag såg platserna på Lifemiles redan inatt 13/6, men kunde inte boka förrän nu i morse :)

Stolarna hittades utan problem av supporten på första försöket, dock skickades bokningen till eurobonusavdelningen. Hen försäkrade mig att platserna var reserverade, och att de inte skulle försvinna även om biljetteringen kanske kunde ta tills imorgon. ~Tre timmar senare dök biljetterna upp.
 

Maja

Medlem
Nämnda bolag är ju kända för att lägga ut fakeade bokningar som de påstår sig ha bokat. Lex Calle Schulman som påstods ha bokat Lufthahsa First 2-3 månader innan med Eurobonus, på en flight som inte ens existerade, allt ihopsatt av Chatflights som bistod med en "film" på bokningen som bevis som dock rätt snabbt synades som fake och plockades sedan bort.
Ja, den minns jag väl. Detta fall kändes var CPH-FRA-HND om jag inte minns helt galet för 4 pax strax efter påsken. Kanske är en riktig bokning men har inte sett en enda plats FRA-HND med LH när jag sökt i april.

Börjar ge upp på bonusplatser för 3 pax till Osaka eller Tokyo med utresa runt 26-29/3 och sedan hem 7-8/4. Primetime för Sakura och påsklov gör att det ser rätt tomt ut. SAS verkar inte släppa några bonusplatser alls och Swiss som annars har varit en pålitlig partner i detta fall har inte heller släppt några platser trots att det är inom rätt "tidsperiod" för när de brukar släppa biljetter.

Funderar på det bara är att krypa till korset och betala för biljetterna och nyttja de vouchers med SAS vi har liggandes efter två förseningar istället.
 
Om en ändring sker på utresan, kan man ändra den gratis OCH byta ett ekonomi-ben till business på hemresan fast den delen inte påverkats (resterande ben business)? Allt bokat med EuroBonus-poäng och voucher som löpt ut.
 

Mr Basic

Medlem
Om en ändring sker på utresan, kan man ändra den gratis OCH byta ett ekonomi-ben till business på hemresan fast den delen inte påverkats (resterande ben business)? Allt bokat med EuroBonus-poäng och voucher som löpt ut.
Borde gå, beror lite på vad för förändring som har skett och hur mycket som ändrats.
Det beror också på agenten (kunskapsnivå, dagsform och ambition…..)
 
Det var så mitt problem uppstod då jag inte kunde lägga till anslutningsflyg till VIE. Började jag med anslutningsflyg försvann LH C och började jag med LH C via VIE så försvann platserna på anslutningsflyg. Jag har dock inte hunnit testa tipset med att först boka longhaul och sedan ringa in för att lägga på anslutningsflygen. Skulle tydligen kanske funka som ett sätt att komma runt problemet. Hur har du gjort?
du kan inte boka på flyg med Austrian utan måste ta till exempel LOT via Polen, av någon anledning så tillåter inte Austrian att du sätter ihop ett till flyg med dem till den bokningen. Tips är att köra ARN-WAW-VIE och sedan lägga på LH på bokningen.
 
Toppen