Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag kommer försöka hitta en resa för 5 pax i C under / runt novemberlovet och att hitta nu är lönlöst, men tänker om man är flexibel med ett par resmål och datum kanske det går att hitta med kort varsel sen. Kikar man tex på GOT-MIA finns det gott om platser i C nu i juni, men kikar man på MIA-GOT i juni är det helt tomt. Hur kommer det sig? Även om jag kollade MIA-FRA/ZRH osv ( där utresan går via) är det tomt. Tips/förslag på hur man får till hemresan?
 

LPC123

Medlem
Jag kommer försöka hitta en resa för 5 pax i C under / runt novemberlovet och att hitta nu är lönlöst, men tänker om man är flexibel med ett par resmål och datum kanske det går att hitta med kort varsel sen. Kikar man tex på GOT-MIA finns det gott om platser i C nu i juni, men kikar man på MIA-GOT i juni är det helt tomt. Hur kommer det sig? Även om jag kollade MIA-FRA/ZRH osv ( där utresan går via) är det tomt. Tips/förslag på hur man får till hemresan?
Hem från USA är svårare än dit pga nattflyg och då är sängen mer önskvärd. Oftast mycket svårare att hitta den vägen i C
 
Hem från USA är svårare än dit pga nattflyg och då är sängen mer önskvärd. Oftast mycket svårare att hitta den vägen i C
Tack, förklarar en del. Vet inte om juni är något speciellt men ruggigt dyrt med flyg hem också.
För egen del åker jag hellre C på stunden man är vaken då jag brukar sova lätt i vanlig stol med :)
 

Hubert

Medlem
Jag försökte boka en resa till MIA enligt:

VBY-ARN, ARN-VIE (SAS, Austrian)
VIE-MUC, MUC-MIA nästkommande dag (Austrian, LH)

Jag behöver positionerna oss från VBY men problem uppstod när jag försöker lägga till VBY-ARN samt ARN-VIE dagen innan. Agenten började med flighten från Visby och fick då inte upp flighten till MIA i business dagen efter. Började han med VIE-MUC, MUC-MIA så fick han upp den i business men då försvann tillgänglighet ARN-VIE dagen innan.

Bara att acceptera att det är flighter som ställer till det för varandra eller finns det något tips/tricks som jag inte tänker på? Jag blev så nöjd när det ställde till det "åt rätt håll" genom att man kan boka VIE-MIA via MUC men inte MUC-MIA för då släpper inte LH några business.
 

Dawes

Medlem
Har lyckats boka CPH-LAX med SAS för 2 i business april nästa år (april 24 har alltså börjat släppas nu, flera datum lediga, bara vi som bokat hittills så ingen rusning tydligen..)
Det gick inte att lägga på BER-CPH som anslutning online trots att det redan finns ett bokningsbart flyg upp dagen före. Jag funderar lite på om det ens är värt avgifterna att göra det? Vill fråga här innan jag ringer. Vi måste ändå åka upp dagen före då CPH-LAX avgår redan 0935.

Är det ens värt risken att kundtjänst börjar peta i bokningen bara för en flygning på 45 minuter som vi annars kan ta med Easyjet lika gärna, troligen lika billigt som avgifterna hos SAS? Vi har ju ändå ingen lounge på BER med SAS och servicen i Plus är ju ytterst begränsad på den lilla sträckan..
Lägger du på ett ben i plus så har du väl lounge på BER? Vid besök i november fanns där 2 att välja på, det hade jag lätt valt. (om inget hänt med lounge-accessen då)
Jag har ingen större koll på risken med att peta i bokningen.
 
Jag försökte boka en resa till MIA enligt:

VBY-ARN, ARN-VIE (SAS, Austrian)
VIE-MUC, MUC-MIA nästkommande dag (Austrian, LH)

Jag behöver positionerna oss från VBY men problem uppstod när jag försöker lägga till VBY-ARN samt ARN-VIE dagen innan. Agenten började med flighten från Visby och fick då inte upp flighten till MIA i business dagen efter. Började han med VIE-MUC, MUC-MIA så fick han upp den i business men då försvann tillgänglighet ARN-VIE dagen innan.

Bara att acceptera att det är flighter som ställer till det för varandra eller finns det något tips/tricks som jag inte tänker på? Jag blev så nöjd när det ställde till det "åt rätt håll" genom att man kan boka VIE-MIA via MUC men inte MUC-MIA för då släpper inte LH några business.
har sett ett par exempel på att folk lyckats gå runt dylikt genom ändring. Alltså de har först bokat enligt married segments och senare ringt in och fått till en ändring med det som ursprungligen inte gick att lägga till
 

henke12

Medlem
Någon med färska erfarenheter gällande Swiss och Married Segments?
Har idag en resa bokad HKG-ZRH(LX)-ARN(LX) där ZRH-ARN blev inställd och blev automatiskt ombokad till senare avgång med LX.
Hittar god tillgänglighet ZHR-xxx-ARN men ingen av de 3 agenter jag talat med ser någon tillgänglighet.
Trist då jag inte vill spendera 6h på ZRH på vägen hem.....
 

Doctor-X

Medlem
Släpper SAS biljetter fortfarande 2st platser i C 330 dagar innan avgång till Tokyo eller är det stopp på släpp? Försökte titta igår och idag när det var släpp på CPH-HND och HND-CPH avgångarna för 3:e och 4:e maj
Jag vet att denna frågan ställts flera gånger tidigare och har försökt att söka men hittar inget, så ber om ursäkt för en upprepande frågan.
 

Maja

Medlem
Släpper SAS biljetter fortfarande 2st platser i C 330 dagar innan avgång till Tokyo eller är det stopp på släpp? Försökte titta igår och idag när det var släpp på CPH-HND och HND-CPH avgångarna för 3:e och 4:e maj
Jag vet att denna frågan ställts flera gånger tidigare och har försökt att söka men hittar inget, så ber om ursäkt för en upprepande frågan.
Har bevakat platser med SAS till Tokyo länge och har inte lyckats se att de släppt något på väldigt länge!
 
Toppen