Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MartinH

Medlem
Är det helt omöjligt att hitta availability med TK direkt från Norden-IST? Försöker hitta ett morgonflyg men verkar helt omöjligt under hela våren.. släpps platser nära inpå? o_O
När är våren?

screenshot-www.sas.se-2023.02.10-18_14_16.png

screenshot-acrewardsearcher.cowtool.com-2023.02.10-18_13_46.png
 

gneken

Medlem
Försöker boka om från TPE-LHR-ARN till KIX-ICN-TPE-LHR-ARN och verkade gå bra först, men nu säger de max en mellanlandning i Asien. Någon som stött på detta eller går detta att läsa någonstans? Lyckas nämligen inte få in KIX-TPE-LHR-ARN för KIX-TPE försvinner när TPE-LHR är i business, men Bokar de först KIX-TPE så finns TPE-LHR kvar fast i ekonomi.
 

squeezen

Medlem
Försöker boka om från TPE-LHR-ARN till KIX-ICN-TPE-LHR-ARN och verkade gå bra först, men nu säger de max en mellanlandning i Asien. Någon som stött på detta eller går detta att läsa någonstans? Lyckas nämligen inte få in KIX-TPE-LHR-ARN för KIX-TPE försvinner när TPE-LHR är i business, men Bokar de först KIX-TPE så finns TPE-LHR kvar fast i ekonomi.
Att man bara får mellanlanda en gång i asien är ju rent skitsnack (såvida det inte är ordentlig backtracking, men det har ju inget med världsdel att göra) En resa får ha 8 segment och ”reasonable” routing.

Dock (iaf min erfarenhet) blir ett kortare ben ofta bara i eko i samband med längre flyg i business tyvärr. Detta även om ben för ben har business platser
 

MrRob

Medlem
Försöker boka om från TPE-LHR-ARN till KIX-ICN-TPE-LHR-ARN och verkade gå bra först, men nu säger de max en mellanlandning i Asien. Någon som stött på detta eller går detta att läsa någonstans? Lyckas nämligen inte få in KIX-TPE-LHR-ARN för KIX-TPE försvinner när TPE-LHR är i business, men Bokar de först KIX-TPE så finns TPE-LHR kvar fast i ekonomi.

Så vitt jag vet får du ha åtta segment per bokning/biljett. Är det en enkelbiljett, eller kan det vara så att du redan har fyra eller fler på utresan?

Sen kan ju poängzonerna spöka lite också kanske..
 

palmen

Moderator
Försöker boka om från TPE-LHR-ARN till KIX-ICN-TPE-LHR-ARN och verkade gå bra först, men nu säger de max en mellanlandning i Asien. Någon som stött på detta eller går detta att läsa någonstans? Lyckas nämligen inte få in KIX-TPE-LHR-ARN för KIX-TPE försvinner när TPE-LHR är i business, men Bokar de först KIX-TPE så finns TPE-LHR kvar fast i ekonomi.
Det some gäller är most reasonable routing, och SAS lägger in veto att själva bestämma vad detta är från fall till fall.

Finns inget i publicerade regler som gör att du inte får resa så, men de kan ju ha egna opublicerade regler för vad de får boka och att det faller på det. Tex går det att boka SQ, men de får inte boka det trots att det är möjligt. Kan vara samma här med någon icke publik regel eller så anser de inte att det är ok att åka t öl ICN först då det är en rätt ordentlig omväg.
 
Jag hittar ett flyg med saver award på United.com och samma flyg med SAS egen sökmotor. När jag ringer till EB de säger att de kan inte hitta award tillgänglighet i ’centraldatabasen’ även om jag ser det på webbsidan. Jag gav honom flygnumret men han säger att han kan inte se det. Flyget är med turkish och jag vill ändra en bokning så kan inte boka själv på SAS.com. Några tips förutom att vänta och ringa igen?
 

Taggen

Medlem
Jag hittar ett flyg med saver award på United.com och samma flyg med SAS egen sökmotor. När jag ringer till EB de säger att de kan inte hitta award tillgänglighet i ’centraldatabasen’ även om jag ser det på webbsidan. Jag gav honom flygnumret men han säger att han kan inte se det. Flyget är med turkish och jag vill ändra en bokning så kan inte boka själv på SAS.com. Några tips förutom att vänta och ringa igen?
HUACA direkt.
 

eddo

Medlem
Tack. Jag gjorde det nu och du var rätt. Den andra agenten hittade 4 platser i I klass men nu säger han att det står i systemet att han kunde inte boka det och väntelistan är stängt. Är det vanligt med Turkish? Eller ska jag ringa Svensk kundservice imorgon?
Troligen married segments, tyvärr vanligt med TK. Bara för att det finns biljetter A-B och B-C betyder det inte alltid att du kan kombinera A-B-C.
 

oneM

Medlem
Vad är billigaste zonen (poäng pris) just nu som flygs av Lufthansa med First Class.
Tidigare har jag för mig att det var Dubai men den rutten verkar ju nedlagd?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen