Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MrRob

Medlem
Ok då ta sig till xxx dag 1 och vidare dag 2 inom 24h får man inte även om det inte finns möjlighet att ta sig till xxx samma dag? Med *A

Står rätt tydligt i reglerna på SAS hemsida vad som gäller...

2.12 Reseuppehåll. Reseuppehåll, dvs. uppehåll som varar längre än 24 timmar, är inte tillåtna för vare sig utresan eller hemresan med Star Alliance-bonusbiljetter.
 

Gus

Medlem
Jag och familjen (4 personer) skulle vilja åka till Thailand i december, business. Enda alternativet verkar vara med Turkish och de har 4 platser enbart enstaka dagar. Till Kuala Lumpur har Turkish dock god tillgång hela december och därifrån flyger ju Air Asia billigt och bra. Stämmer det att om vi bokar ARN-IST-KUL//BKK-IST-ARN så blir poängpriset per person 210 000 poäng? Om vi istället bokar ARN-IST-KUL-TPE//BKK-IST-ARN så blir priset 165 000 poäng? Om jag bokar sträckan KUL-TPE dagen efter ankomst KUL och sedan "råkar" vi försova oss så att vi missar det planet, är det då någon risk att det blir strul med vår hemresa från BKK?

Det allra bästa hade varit om jag kunde hitta någon Thai-flight från KUL-BKK men det verkar som att just dessa flygstolar släpps 6 månader i förväg, kan det stämma? För det finns god tillgänglighet tom den 9 juli 2023.
 

Mr Basic

Medlem
Det allra bästa hade varit om jag kunde hitta någon Thai-flight från KUL-BKK men det verkar som att just dessa flygstolar släpps 6 månader i förväg
Då kan ni ju lägga till KUL-BKK när de släpps istället för att kringgå reglerna och ”råka sova över”.
Eller så bokar ni award till TPE och tar sedan en billig revenue därifrån till BKK.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Wescey

Medlem
Jag och familjen (4 personer) skulle vilja åka till Thailand i december, business. Enda alternativet verkar vara med Turkish och de har 4 platser enbart enstaka dagar. Till Kuala Lumpur har Turkish dock god tillgång hela december och därifrån flyger ju Air Asia billigt och bra. Stämmer det att om vi bokar ARN-IST-KUL//BKK-IST-ARN så blir poängpriset per person 210 000 poäng? Om vi istället bokar ARN-IST-KUL-TPE//BKK-IST-ARN så blir priset 165 000 poäng? Om jag bokar sträckan KUL-TPE dagen efter ankomst KUL och sedan "råkar" vi försova oss så att vi missar det planet, är det då någon risk att det blir strul med vår hemresa från BKK?

Det allra bästa hade varit om jag kunde hitta någon Thai-flight från KUL-BKK men det verkar som att just dessa flygstolar släpps 6 månader i förväg, kan det stämma? För det finns god tillgänglighet tom den 9 juli 2023.
Hur hittar du alla dessa biljetter? Jag använder Awardfares men hittar ingenting.
 
Toppen