Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

En ny bokning? Enligt kundtjänsten så kan de inte göra några ändringar eller cancellera specifika ben på returflyget.

Då returflyget börjar väldigt tidigt på morgonen den 7e så är det lite tajt om tid om jag hinner ringa och de gör ändringen. Dessutom har jag använt utgången voucher och 35000 utgångna poäng på resan. Allt jag vill är att tidigarelägga det första flyget egentligen men kanske skulle kräva ytterligare poäng för det.
Ja, precis vad jag skrev, boka en helt ny hemresa (för poäng eller cash) och vaska hemresan på din befintliga bokning. Trodde du kanske hamnat i trångmål så det var ett förslag i all välmening.

Edit. Du vill alltså lämna SJO tidigare pga tight connection till flyget BOG-BCN?

Om jag hittat en resa jag vill boka från ZRH - NYC med min Amex-voucher, kan jag lägga in ARN-ZRH på samma resa?
Är det då man behöver boka via telefon?

Ja, precis vad jag skrev, boka en helt ny hemresa (för poäng eller cash) och vaska hemresan på din befintliga bokning. Trodde du kanske hamnat i trångmål så det var ett förslag i all välmening.

Edit. Du vill alltså lämna SJO tidigare pga tight connection till flyget BOG-BCN?
Tog inte illa upp. Tack för förslaget! Har ingen tight connection. Ville lämna SJO tidigare för att få njuta av Bogotá på kvällen men känns inte värt att lägga poängen och eventuellt en voucher för en kväll

Om jag hittat en resa jag vill boka från ZRH - NYC med min Amex-voucher, kan jag lägga in ARN-ZRH på samma resa?
Är det då man behöver boka via telefon?
HIttar du inte ARN-ZRH på sas bokningssida tillsammans med ZRH-NYC behöver du antingen boka långa sträckan först (vilket jag skulle rekommendera), för att sedan ringa in och lägga på ARN-ZRH till en kostnad om 150kr p/p. Alternativet är att ringa in och göra bokningen, men då riskerar du att långa sträckan inte längre är bokningsbar, och du får även en telefonbokningsavgift.

HIttar du inte ARN-ZRH på sas bokningssida tillsammans med ZRH-NYC behöver du antingen boka långa sträckan först (vilket jag skulle rekommendera), för att sedan ringa in och lägga på ARN-ZRH till en kostnad om 150kr p/p. Alternativet är att ringa in och göra bokningen, men då riskerar du att långa sträckan inte längre är bokningsbar, och du får även en telefonbokningsavgift.
Jag förstår, tack!
Jag är inte helt 100% om jag vill ha bokningen men tror att jag kommer vilja det, finns det någon nackdel med att boka den och avboka senare isf så att den inte försvinner?

Jag förstår, tack!
Jag är inte helt 100% om jag vill ha bokningen men tror att jag kommer vilja det, finns det någon nackdel med att boka den och avboka senare isf så att den inte försvinner?
Du får inte tillbaka star alliance-avgiften (450kr) om du avbokar den mer än 24h efter bokningstillfället. Det är trots allt så svårt att komma över bra bonusbiljetter att många arbetar efter devisen "boka först, tänk sen". Jag kan nog vara villig att hålla med. Vill man åka business & first class på poäng är det bara att räkna med att behöva spendera några hundralappar då och då på avgifter för att få det att realistiskt funka.

My person till forumet och hittar inte riktigt svaret på min fråga så testar att ställa den här och ber om ursäkt för att svaret kanske redan finns.

Någon som vet om Eva air och Asiana brukar släppa fler bonusbiljetter närmare avgång? Letar efter resa från TPE till SEL i C 6/10 men just nu finns det endast i ekonomi och endast med mellanlandning vilket blir lite långt i ekonomi.

Skiljer sig väl lite åt om det är SAS eller Staralliance. Vill minnas att SAS godkänner stopover men inte Staralliance.
Ok då ta sig till xxx dag 1 och vidare dag 2 inom 24h får man inte även om det inte finns möjlighet att ta sig till xxx samma dag? Med *A

Toppen