Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har du bokat first class? Vilken sträcka och flygbolag?
LHR-HND med ANA. Det jag bokade nyss var ORD-HND som också var i First (Annan resa)

EDIT:

Tillägg för andra som råkar missa att dom debitera för telefonavgift:

Personen jag talade med sa att dom inte kunde betala tillbaka via telefon, utan man måste skicka in information via kontaktformulär: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/formular/ --> Ansök om ersättning --> "Övriga frågor" för detta fall.

OBS! Kan ha fel, men det var vad hon sa till mig skulle vara smidigast!
 
Last edited:

rottemark

Medlem
De brukar släppa en plats 355 dagar innan. Sen kan det dyka upp någon enstaka plats närmare avgång men det är inget man kan räkna med.

Tack! Så att få två platser på samma avgång är mer eller mindre hopplöst? Att boka en i First och en i business, för att sedan hoppas på att det släpps en till i First, blir väl också svårt eftersom det inte går att mixa klasser i samma bokning, och då kan jag inte använda 2-4-1 voucher för båda resenärerna.

Om man vill flyga två personer i First till Tokyo, har man då större chans att lägga en bokning i business med Lufthansa, och hoppas på att de släpper platser i First närmare avgång? Jämfört med att göra detsamma med ANA alltså. Vilket bolag erbjuder bäst upplevelse i business förresten?
 

Johan Gott

Medlem
Tack! Så att få två platser på samma avgång är mer eller mindre hopplöst? Att boka en i First och en i business, för att sedan hoppas på att det släpps en till i First, blir väl också svårt eftersom det inte går att mixa klasser i samma bokning, och då kan jag inte använda 2-4-1 voucher för båda resenärerna.

Om man vill flyga två personer i First till Tokyo, har man då större chans att lägga en bokning i business med Lufthansa, och hoppas på att de släpper platser i First närmare avgång? Jämfört med att göra detsamma med ANA alltså. Vilket bolag erbjuder bäst upplevelse i business förresten?

Ja, 2 platser i ANA F är svårt. Jag har hittat det på någon enstaka avgång när jag scannat igenom ett helt år. Det stämmer att man inte kan mixa klasser mellan olika passagerare.

Ja, chansen kanske är något större med Lufthansa men Tokyo är en destination de inte brukar släppa speciellt mkt F-platser på. Upplevelsen i business är bättre hos ANA skulle jag säga.

Skulle du hitta 2 platser i business till tokyo med lufthansa så - åk. Jag har haft väldigt trevliga flighter med LH business när jag rest med sällskap. Reser man själv är det inte optimalt.
 

rottemark

Medlem
Tackar! Dealspoints bekräftar att ANA släpper bonusplatser 355 dagar i förväg, och när jag söker på SAS *A-biljetter ser jag platser i ekonomi fram till 355 dagar, men inte efter det. Vet du om de släpper business vid samma tillfälle, men att de redan hunnit sälja slut? Eller är det vid andra tillfällen?
 
Toppen