Johan Gott
Medlem
Det tänker jag på, tack! Hur gör man det? För det går väl inte via nätet?
Enligt SAS hemsida bokas detta genom att ringa kundtjänst.
Det tänker jag på, tack! Hur gör man det? För det går väl inte via nätet?
Cancun i Mexico fungerar! Var där i november med följande upplägg:Får titta på alternativa resmål istället och boka resan till Rio med pengar som du säger. Sist lyckades vi betala för uppgradering till BC och det var värt varenda krona. Hur är exempelvis Bangkok eller Mexico? Är det lika svårt att boka resor från Sverige med max ett stopp? Gäller det generellt för award-resor?
Går det att boka award med Etihad?Enligt SAS hemsida bokas detta genom att ringa kundtjänst.
Går det att boka award med Etihad?
Välkommen! Inom Nordamerika kommer en tur och retur, i ekonomi, att kosta dig 25 000 poäng, oaktat antal ben (dock max åtta ben per resa totalt, enligt villkoren). Du kan läsa mer om poängkostnader här https://www.sas.se/eurobonus/poang/flyga-med-poang/star-alliance-poangtabell/.Jag har då förstått att det kan gå att ringa SAS och be dem försöka boka resan genom att de lägger till ett ben i taget. Min fråga är då hur mycket poäng detta kommer att kosta mig.
Välkommen till forumet! Du betalar per resa (dvs inte per ben), jag har själv erfarenhet då jag nyligen bokade ett ben MUC - TPE och sen ringde SAS och la till ARN - MUC. Totala poängsumman blir densamma dock får man betala 150 SEK per pax i ombokningsavgift (använde en AMEX 2-4-1 kupong). Tänk också på att om du senare gör en ev ombokning så säkerställ att poäng och AMEX kupong inte har gått ut. Annars finns det bara en gyllene regel när det gäller bonusresor - boka först och tänk sen!Hej! Jag är ny på det här med bonusresor, men ska försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt.
Jag har tittat på bonusresor mellan USA och Kanada inför en eventuell skidresa. Jag har sökt i SAS Star Alliance-motor. När jag exempelvis söker EWR-YLW så får jag upp ett flertal resor i ekonomi som går på 12 500 poäng enkel väg, oavsett hur många ben resan innefattar. So far so good. Testar jag dock att söka från en annan flygplats i USA, exempelvis SFO, så får jag inte upp några träffar alls. Om jag testar att söka ben för ben så får jag dock upp träffar. Jag har då förstått att det kan gå att ringa SAS och be dem försöka boka resan genom att de lägger till ett ben i taget. Min fråga är då hur mycket poäng detta kommer att kosta mig. När jag söker ben för ben, i det här fallet SFO-YVR och YVR-YLW, så står det att varje resa kostar 12 500 poäng där också. Om jag ringer till SAS och de slår ihop de två benen till en resa, kommer jag då fortsatt att få betala 12500 poäng för hela resan, likt exemplet med EWR? Eller kommer jag att behöva betala 12 500 poäng för varje ben jag lägger till? Hoppas att jag uttryckt mig tillräckligt tydligt!
Men visst är det märkligt att TAP som har 11-13 avgångar/dag från LIS till olika städer i Brasilien, varav 3 avgångar per dag till Rio, just nu släpper så få awardplatser till *A. Det kanske säljer slut ändå...?