Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jadu, om du bara kan tänka dig raka vägen så skulle jag rekommendera att du köper biljetter för pengar istället.
Får titta på alternativa resmål istället och boka resan till Rio med pengar som du säger. Sist lyckades vi betala för uppgradering till BC och det var värt varenda krona. Hur är exempelvis Bangkok eller Mexico? Är det lika svårt att boka resor från Sverige med max ett stopp? Gäller det generellt för award-resor?
 

palmen

Moderator
Sorry, jag missade den informationen. Vill åka business. Då vi reser med barn: så få stopp som möjligt. Kanske det inte ens är möjligt med direktflyg i business från europeisk flygplats? Ang, när på året. Vi är rätt flexibla men just svensk sommar är inte nice i Rio. Tänkte antingen mars-april eller november-december. Vara borta 3-4 veckor. Vilken sökmotor använde du?
Jag använder cowtool. Bästa sökmotorn enligt mig, den är gratis också. Det enda man behöver göra är att bocka ur awardplatser som bara Air Canada har tillgång till då dessa är irrelevanta.
 

palmen

Moderator
Ok, tack för input!

Har eventuellt hittat en rutt med ca 12 timmars mellanlandning i DEL. Om man väljer att gå utanför flygplatsen under den tiden, är det något speciellt man måste tänka på? Måste man checka ''om'' sina bagage eller går dom som vanligt hela vägen? Vet att man måste ha visum etc. om man tänker gå utanför flygplatsen.
Den frågan passar nog bättre i annan tråd. Generellt behöver man inte plocka ut bagaget, men det finns undantag för allt. Jag har ingen anign om hur saker fungerar i Indien, starta gärna en separat tråd med den frågeställningen så kan säkert någon hjälpa dig med info om hur det fungerar i Delhi.
 
Jag använder cowtool. Bästa sökmotorn enligt mig, den är gratis också. Det enda man behöver göra är att bocka ur awardplatser som bara Air Canada har tillgång till då dessa är irrelevanta.
Är det cowtool.com? Verkar vara ngt fel med den.
Screenshot 2022-12-29 at 17.15.48.png
 
Hur är det nu, kan man inte på något sätt boka Emirates med Eurobonus? Jag har för mig att jag har läst att man skall kunna göra det, men när jag letar så verkar det som jag eventuellt har drömt allting?
 
Toppen