Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
En spännande sak jag upptäckte var att om jag ändrade utresan till exempelvis endast CPH-ORD fick jag betydligt fler alternativ på hemresan PHX-XXX-CPH, åtminstone när jag försökte boka för pengar. Är detta normalt på sas.se?
Att boka för pengar och jämföra med poäng är att jämföra äpplen och päron.

Alla flygbolag kommer sälja biljetter för pengar så länge det inte är fullt.
När vi pratar poäng släpps det oftast bara 2-4 platser per flight och ofta släpps de inte till partners.

Dvs du kan hitta hur mycket som helst för pengar, men det hjälper inte dig om du vill boka med poäng. Det kan dock ge ett hum om vad som teoretiskt går att boka, med tanke på att det finns ett flyg.
 

Alder

Ny medlem
Att boka för pengar och jämföra med poäng är att jämföra äpplen och päron.

Alla flygbolag kommer sälja biljetter för pengar så länge det inte är fullt.
När vi pratar poäng släpps det oftast bara 2-4 platser per flight och ofta släpps de inte till partners.

Dvs du kan hitta hur mycket som helst för pengar, men det hjälper inte dig om du vill boka med poäng. Det kan dock ge ett hum om vad som teoretiskt går att boka, med tanke på att det finns ett flyg.
Låter rimligt! Dock menade jag att om jag sökte CPH-XXX-SAN med PHX-XXX-CPH som hemresa (cash-betalning) var valen för resan hem mycket färre (och sämre) än om jag sökte CPH-ORD exempelvis som ditresa och PHX-XXX-CPH som resan hem.
 

toer00

Medlem
Har en resa till Bangkok i November nästa år 2023, skulle behöva en inrikes med Thai ner till Phuket i anslutning till nuvarande flight (Eva Air).Har inte lyckats hitta någon plats under hela 2023 mellan Bangkok - Phuket alt Krabi... Det kanske är så att Thai inte släpper award inrikes?

Nästa fråga är, - Har Thai slutat med Business class inrikes det verkar inte gå att hitta sådana när man söker på Thais hemsida...? Bara Economy alt. Premium Economy. Nåfon som vet hur det ligger till? Thais hemsida ger tyvärr inte mycket till info.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Rickard_O

Medlem
Har en resa till Bangkok i November nästa år 2023, skulle behöva en inrikes med Thai ner till Phuket i anslutning till nuvarande flight (Eva Air).Har inte lyckats hitta någon plats under hela 2023 mellan Bangkok - Phuket alt Krabi... Det kanske är så att Thai inte släpper award inrikes?

Nästa fråga är, - Har Thai slutat med Business class inrikes det verkar inte gå att hitta sådana när man söker på Thais hemsida...? Bara Economy alt. Premium Economy. Nåfon som vet hur det ligger till? Thais hemsida ger tyvärr inte mycket till info.
Det är inte Thai som utför flygningarna, är väl Thai Smile.
Därav går det inte boka som award.
 

Rickard_O

Medlem
Kikar man lite snabbt på Google flights, får jag inga träffar iaf.
Gick att boka BKK-HKT i våras som en del av en BKK-ARN, men den verkar inte gå längre utan det går egna flyg direkt till HKT istället för att göra båda stoppen.
 

JacobGBG

Medlem
Har en resa till Bangkok i November nästa år 2023, skulle behöva en inrikes med Thai ner till Phuket i anslutning till nuvarande flight (Eva Air).Har inte lyckats hitta någon plats under hela 2023 mellan Bangkok - Phuket alt Krabi... Det kanske är så att Thai inte släpper award inrikes?

Nästa fråga är, - Har Thai slutat med Business class inrikes det verkar inte gå att hitta sådana när man söker på Thais hemsida...? Bara Economy alt. Premium Economy. Nåfon som vet hur det ligger till? Thais hemsida ger tyvärr inte mycket till info.

Senaste jag lyckades boka Thai inrikes var 2017 på BKK-USM som redan då var lite av en vit älg som gjordes tillgänglig 2v innan avgång.
 
Toppen