Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

TP12

Medlem
Ska boka en 2-4-1 resa för första gången med min voucher som går ut nu vid nyår, men är inte helt hundra på hur jag ska tänka.

Vilken sida brukar ni boka via när ni nyttjar vouchern? Är det den där Star alliance-portalen? Eller via sas.se och vanliga bokningsflödet? När jag söker via vanliga flödet på sas.se så får jag fram vad flygen kostar i poäng, men när jag loggar in så kommer det fram att det inte går att boka med poäng just nu. Fick samma felmeddelande för två månader sedan också, trodde det var något tillfälligt just då men uppenbarligen inte.

Pratat med Amex och SAS och dom har inte hört om detta felet tidigare, börjar bli stressad över att inte kunna boka något flyg. Eller ska jag strunta i "vanliga" bokninge på sas.se och gå via en annan sida? Väldigt tacksam för hjälp

ej inloggad:
Visa bifogad bild 136266

inloggad samma sökning:
Visa bifogad bild 136267

Finns inga SAS bonusflyg på de datumen, du får söka efter *A -bonusplatser vilket du gör här: https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/ eller tex. här (för att hitta platser som du sen får boka på SAS-länken): https://awardhacks.se/Home/starresult

Du får nog vara lite flexibel med datum för att få ihop det misstänker jag.
 
Ska boka en 2-4-1 resa för första gången med min voucher som går ut nu vid nyår, men är inte helt hundra på hur jag ska tänka.

Vilken sida brukar ni boka via när ni nyttjar vouchern? Är det den där Star alliance-portalen? Eller via sas.se och vanliga bokningsflödet? När jag söker via vanliga flödet på sas.se så får jag fram vad flygen kostar i poäng, men när jag loggar in så kommer det fram att det inte går att boka med poäng just nu. Fick samma felmeddelande för två månader sedan också, trodde det var något tillfälligt just då men uppenbarligen inte.

Pratat med Amex och SAS och dom har inte hört om detta felet tidigare, börjar bli stressad över att inte kunna boka något flyg. Eller ska jag strunta i "vanliga" bokninge på sas.se och gå via en annan sida? Väldigt tacksam för hjälp

ej inloggad:
Visa bifogad bild 136266

inloggad samma sökning:
Visa bifogad bild 136267

Det ser ut som att du försöker boka en "vanlig" resa med poäng.

Bonusresor med SAS bokar du via denna länk. https://www.sas.se/eurobonus/award-trips/#/award-trips

Bonusresor med Star Alliance bokar du via denna länk. https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/

Notera därmed att det är skillnad på att boka en bonusresa, och att boka en vanlig resa med poäng.
 

Kii

Medlem
Detta är vanligt när man har flera bolag på en bokning och inget man ska dra allt för stora växlar av så länge du har blivit ticketed.
Tack för svaret. Jag antar att det bara är att sitta lugnt. Tyckte bara det var konstigt att det stod 4 resor kvar, och inte ändrades när vi bokade 2 biljetter…
 

Mr Basic

Medlem
Man får ta det som finns när man bokar spontanresa 2 månader innan avfärd! Eftersom det är min första business-resa så kommer jag säkert vara mycket nöjd oavsett, men ska ha det i åtanke nästa gång jag bokar bonusresa!
Så usla tycker jag inte Avianca var. Jag flög en hel del med dem hösten 2019 och då hade kanske ”Ankos enhancements” inte kickat in ännu? :rolleyes:

 

A359

Medlem
Är det fortfarande ok att ringa in till kundtjänst och lägga till ett ben på en eurobonusresa?

Business ben 1 + sas plus ben 2 = mixed cabin och ej bokningsbar online? Krävs man i så fall på bokningsavgift av kundtjänst?
 

JPE

Medlem
Är det fortfarande ok att ringa in till kundtjänst och lägga till ett ben på en eurobonusresa?

Business ben 1 + sas plus ben 2 = mixed cabin och ej bokningsbar online? Krävs man i så fall på bokningsavgift av kundtjänst?
Om det inte är bokningsbart online är väl det bästa att ringa in och göra hela bokningen per telefon. Då bör du slippa avgift eftersom det inte går att boka online.

Har du redan bokat det ena benet går det bra att lägga till ett ben men du får betala en ändringsavgift på 150 kr per biljett.

Tillägg: Det går inte att boka blandade klasser online men när det gäller att kombinera business och SAS Plus ska det gå bra i och med att SAS Plus ju är SAS motsvarighet till business. Så om det inte är bokningsbart online beror det förmodligen på någon annan slags spärr/filtrering som inte har med blandade klasser att göra.
 

toer00

Medlem
I förrgår kväll och natt (5 plus 6 dec) hade SAS ett litet ”större släpp” av bonusplatser gällande deras nya linje CPH - JFK.
Tyvärr var jag lite för långsam på bollen, fick nöja mig med SK/UA ut via LHR och LX/LX hem via GVA gällande resor i slutet av april 2023 (alla resor iofs i business). Men SAS CPH-JFK är verkligen en kille då gäller tiderna, så skam den som ger sig. Frågan är nu om ni som är ute och flyger över pölen stup i kvarten… brukar SAS släppa fler bonusplaster till New York närmare avgång om det inte är tillräckligt bokat?
 

Alder

Ny medlem
Har försökt boka CPH-SFO-SAN med hemresa PHX-ORD-CPH både via sas.se och genom SAS kundtjänst. De finns tillgängliga att betala för med Miles via united.com, vilket borde betyda att SAS kundtjänst också skulle kunna hitta biljetterna. Eller är jag ute och cyklar där? Fick bara märkliga alternativ av kundtjänst när jag ringde dem.
 

Mr Basic

Medlem
Har försökt boka CPH-SFO-SAN med hemresa PHX-ORD-CPH både via sas.se och genom SAS kundtjänst. De finns tillgängliga att betala för med Miles via united.com, vilket borde betyda att SAS kundtjänst också skulle kunna hitta biljetterna. Eller är jag ute och cyklar där? Fick bara märkliga alternativ av kundtjänst när jag ringde dem.
Det du ser hos United är vad de erbjuder sina medlemmar. Du får kolla SAS Star Alliance-sökmotor för att se vad SAS erbjuder dig som eurobonusmedlem. Tyvärr funkar det inte att söka open jaw ännu så du måste ringa.

 
Toppen