Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Låter rimligt! Dock menade jag att om jag sökte CPH-XXX-SAN med PHX-XXX-CPH som hemresa (cash-betalning) var valen för resan hem mycket färre (och sämre) än om jag sökte CPH-ORD exempelvis som ditresa och PHX-XXX-CPH som resan hem.
Fullt möjligt, beror på olika fare basis och hur man tillåts att blanda dessa och vilka flighter som då blir tillgängliga.
En duktig resebyrå brukar dock kunna plocka ihop det mesta även om man inte får fram alternativet online.

En nybörjarfråga, inför första EB Award resan i sommar:
Fick en notis om ändring, och en delsträcka har blivit cancellerad på utresan. Dock har den tydligen bytts ut direkt mot en motsvarande (VIE-FRA) som faktiskt är lite bättre tidmässigt, mindre stress på FRA vid nästa byte. Jag kan alltså i appen och på hemsidan se den gamla flygningen översträckad och den nya placerad ovanför den, och kunde även välja sittplatser.

Borde jag få nya biljetter till e-posten? Eller är här nu en risk att det inte biljetteras och hela bokning rinner ut i sanden? Tittar jag på bokningens e-biljettnummer på hemsidan så är de samma som de pdf-filer jag har i e-posten.
Bör jag jaga kundtjänst efter biljettering?

Någon som vet om Eva AIr fortfarande serverar KRUG ombord och i övrigt är lika bra som före Pandemin...?
Flög med EVA 10/11 (ut) och 22/11 (hem). Pre departure erbjöds endast mousserande vin. Ombord var det Veuve Clicqout (minns ej vilken). Upplevdes dock som att de hade begränsat med champagne ombord, jag lyckades bara med en påfyllning på 4 flighter.
Hårdvaran var bra (både Dreamliner och B777) men servicen var rörig och vissa maträtter tog slut på 2 av 4 flighter varpå personalen gick runt och frågade om man kunde tänka sig ngt annat. Frk Basic fick fel vin osv…
Kanske var mina förväntningar orealistiska efter vad man läst här på forumet om EVA men tyckte inte att de stack ut jämfört med TK eller LX.
Däremot måste jag säga att pyjamasen man får är grymt skön. :)

Edit. Detta var första ggn jag flög EVA så kan inte jämföra med pre-pandemi.

Flög med EVA 10/11 (ut) och 22/11 (hem). Pre departure erbjöds endast mousserande vin. Ombord var det Veuve Clicqout (minns ej vilken). Upplevdes dock som att de hade begränsat med champagne ombord, jag lyckades med en påfyllning på 4 flighter.
Hårdvaran var bra (både Dreamliner och B777) men servicen var rörig och vissa maträtter tog slut på 2 av 4 flighter varpå personalen gick runt och frågade om man kunde tänka sig ngt annat.
Kanske var mina förväntningar orealistiska efter vad man läst här på forumet om EVA men tyckte inte att de stack ut jämfört med TK eller LX.
Däremot måste jag säga att pyjamasen man får är grymt skön. :)

Edit. Detta var första ggn jag flög EVA så kan inte jämföra med pre-pandemi.
Förbeställde du maten?

Förbeställer alltid! Annars går det som när flög Etihad för 3 år sedan, på 3 av fyra flighter ToR Male så fick man välja annan mat en man tänkt sig.
Kanske dags att förbeställa champagne också ... ;-) Verkar som asiaterna dricker friskt på vägen ut fr. TPE. Sist flödade KRUG TPE-CDG men vv tog det slut efter 1 påfyllning... ;-) Nåväl bättre med Evas B777 är Turkarnas A330.

Toppen