Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Det låter rimligt. Så egentligen mer eller mindre omöjligt att försöka lista ut när de kommer släppas?
Ja, utsan inside info direkt från de som jobbar med att planera för flygen så är det omöjligt att veta, men en inte allt för kvalificerad gissning är att det borde släppas relativt snart, antingen slutet på 2022 eller tidigt 2023, om det nu inte finns något i C11 som motsäger sig detta.
 
Om jag vill boka SAS till USA i C under vecka 44 2023, när ska jag då hålla utkik exakt? Läste att det är 330 dagar som gäller och jag vill verkligen knipa typ LA eller NYC så fort det är möjligt och tyvärr är det bara skolloven som funkar.
 

Johan F

Medlem
Om jag vill boka SAS till USA i C under vecka 44 2023, när ska jag då hålla utkik exakt? Läste att det är 330 dagar som gäller och jag vill verkligen knipa typ LA eller NYC så fort det är möjligt och tyvärr är det bara skolloven som funkar.
Är du låst till just SAS eller kan du tänka dig övriga bolag i *A? Tex LOT har i skrivande stund 3 businessplatser från LAX till WAW den 4:e nov, till NYC fanns det bara enstaka platser kvar i C.

Personligen tror jag inte att du skall utgå från att SAS släpper platser i C så långt i förväg och gör de det så kommer de få platserna som släpps att försvinna snabbt. Men lycka till och låt gärna forumet veta hur det gick
 

palmen

Moderator
Om jag vill boka SAS till USA i C under vecka 44 2023, när ska jag då hålla utkik exakt? Läste att det är 330 dagar som gäller och jag vill verkligen knipa typ LA eller NYC så fort det är möjligt och tyvärr är det bara skolloven som funkar.
Ingen som vet, sas har inte släppt några biljetter över huvud taget från oktober och framåt. De kommer ju släppas förr eller senare och kommer bli ett race vem som märker det först.
Biljetterna kan släppas imorgon eller om 3 månader, ingen som vet.

Personligen tror jag inte att du skall utgå från att SAS släpper platser i C så långt i förväg och gör de det så kommer de få platserna som släpps att försvinna snabbt. Men lycka till och låt gärna forumet veta hur det gick
SAS släpper alltid 2 biljetter 330 dagar innan. Nu har de dock inte släppt något (inte ens betalda biljetter) från oktober och framåt, så när det väl släpps lär det bli i en stor klump.
 
Är du låst till just SAS eller kan du tänka dig övriga bolag i *A? Tex LOT har i skrivande stund 3 businessplatser från LAX till WAW den 4:e nov, till NYC fanns det bara enstaka platser kvar i C.

Personligen tror jag inte att du skall utgå från att SAS släpper platser i C så långt i förväg och gör de det så kommer de få platserna som släpps att försvinna snabbt. Men lycka till och låt gärna forumet veta hur det gick

Är inte låst men vill gärna prova SAS i C. Om inte det finns så gärna Swiss, Turkish, Lufthansa eller liknande. LOT är jag inte så sugen men kanske?
Såg nu att man diskuterat detta med SAS och hösten 2023 på förra sidan, hade missat det. Sry!
 
Last edited:

Tamas

Medlem
Kollar på resor GOT-ARN-LLA.
Den 9/12 Finns en bra resa som jag hittar 3st plus biljetter på varje ben om jag söker enkla GOT-ARN och ARN-LLA, men inte när jag söker GOT-ARN-LLA. Tror ni det går att boka om jag ringer in? Eller boka ARN-LLA-ARN och lägga till sista benen från/till GOT via telefon?

1669638940437.png

1669638982666.png


1669639035358.png
 

Attachments

  • 1669638806366.png
    1669638806366.png
    33,8 KB · Visningar: 46

LPC123

Medlem
Kollar på resor GOT-ARN-LLA.
Den 9/12 Finns en bra resa som jag hittar 3st plus biljetter på varje ben om jag söker enkla GOT-ARN och ARN-LLA, men inte när jag söker GOT-ARN-LLA. Tror ni det går att boka om jag ringer in? Eller boka ARN-LLA-ARN och lägga till sista benen från/till GOT via telefon?

Jag hittar 3 platser i PLUS om jag söker GBG-LLA med stop på ARN. Sök bara got-lla så kommer dom upp om det är det datumet du skrev? 9/12
 

eddo

Medlem
Kollar på resor GOT-ARN-LLA.
Den 9/12 Finns en bra resa som jag hittar 3st plus biljetter på varje ben om jag söker enkla GOT-ARN och ARN-LLA, men inte när jag söker GOT-ARN-LLA. Tror ni det går att boka om jag ringer in? Eller boka ARN-LLA-ARN och lägga till sista benen från/till GOT via telefon?

Visa bifogad bild 135964
Visa bifogad bild 135965

Visa bifogad bild 135966
Om inga bonusplatser syns när du söker GOT-LLA så tror jag inte det kommer gå. Hade GOT-ARN-LLA varit bokningsbekräftelse skulle du ha sett den online. Men du kan ju alltid testa ringa (och återrapportera gärna här). Jag hade inte haft några förhoppningar om att det skulle gå dock.
 
Toppen