Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ejm

Medlem
Vill bara spy lite galla.
Vad har hänt med telefonsupporten? Man ringer dem nu, och det kan ju mindre om eurobonusbiljetter än vad en tolvåring kan på lekplatsen.
Fick till svar, att jag är medlem i SAS och man inte kan boka biljetter med andra flygbolag (läs. thai airways) hah..
När jag ringde in en del i somras så kändes det som dom hade koll. Nu har jag gjort lite ändringar i samma resa senaste veckan och det är med hjärtat i halsgropen att dom ska avboka hela resan varje gång, dom verkar vara nya på jobbet och troligen fått väldigt liten utbildning från SAS/Call center leverantören.
 

J1981

Medlem
När jag ringde in en del i somras så kändes det som dom hade koll. Nu har jag gjort lite ändringar i samma resa senaste veckan och det är med hjärtat i halsgropen att dom ska avboka hela resan varje gång, dom verkar vara nya på jobbet och troligen fått väldigt liten utbildning från SAS/Call center leverantören.

Tur att telefonköerna har blivit rejält kortare nu, för huaca känns befogat på vart och varannat samtal. Nu slipper man sitta 1h i luren iaf.
Man får glädjas åt det lilla :p
 

bhen

Medlem
Hej jag vill boka SVG-EWR andra veckan i Oktober, men verkar bara finnas ut September 2023 (ok med tillgång) både poäng och för pengar.
-330 dagar före verkar alltså inte stämma.

Jag kollar därför varje dag nu, men är det någon som har ett bättre förslag när jag bör hänga på låset?
 

Shoreline

Medlem
Hej jag vill boka SVG-EWR andra veckan i Oktober, men verkar bara finnas ut September 2023 (ok med tillgång) både poäng och för pengar.
-330 dagar före verkar alltså inte stämma.

Jag kollar därför varje dag nu, men är det någon som har ett bättre förslag när jag bör hänga på låset?
Om det är SAS du vill boka med så har de inte släppt sina longhaul efter 2023-09-30, och verkar också ha slutat släppa shorthaul efter 2023-10-28. Tyvärr är det nog ingen som vet när de släpper på igen.
 

palmen

Moderator
Hej jag vill boka SVG-EWR andra veckan i Oktober, men verkar bara finnas ut September 2023 (ok med tillgång) både poäng och för pengar.
-330 dagar före verkar alltså inte stämma.

Jag kollar därför varje dag nu, men är det någon som har ett bättre förslag när jag bör hänga på låset?
De har inte släppt biljetter över huvud taget för longhaul från oktober och framåt.

Vinterschemat börjar sedan efter 28 oktober, det är inte heller upplagt för någon destination ännu.
 

LPC123

Medlem
De har inte släppt biljetter över huvud taget för longhaul från oktober och framåt.

Vinterschemat börjar sedan efter 28 oktober, det är inte heller upplagt för någon destination ännu.
När brukar vara normalt att flygbolagen släpper Vinterschemat? inte bara award utan generellt
 

palmen

Moderator
När brukar vara normalt att flygbolagen släpper Vinterschemat? inte bara award utan generellt
Innan pandemin oftast 330 dagar innan åtminstone. Sedan pandemin så kan detta lätt fördröjas några månader. Man vill inte lägga schema som sedan måste ställas in och tvingas boka om resenärer.
 

bhen

Medlem
Det är SAS jag tänkte boka med ja, tackar för svar, fortsätter kolla så ofta jag orkar!

En av mina CT går ut vid årsskiftet, hoppas det blir tillgängligt före det.
 
Inget som hänt nyligen utan när man stängde tfn-supporten i Tallinn (2-3 år sedan?). Gör så mkt du kan online så att endast det mest basala behöver göras av tfn-supporten. Ibland hittar man guldkorn som både kan och vill hjälpa dig som kund.
Försökte göra mycket online.
Fick även till mig att award resorna jag hittar på sas egna hemsida ibland inte gäller.

Alltså:
Jag prata med agenten och fråga om en bokning. Jag får till svar att den inte finns.
Jag svarar att jag ser den på sas egan awardsids.
Agent svarar och säger att hemsidan är slöare på uppdate och att flighten är full!

Hur är sånt här möjligt hahah
 
Toppen