Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har jagat dom både igår och idag men det är lugnt påstår dom :( Så det blir att fortsätta jaga dom då. Finns det något annat nr än vanliga nr för bokning att ringa? Tänkte om man kan komma i kontakt med EB avd som ska göra detta?
Nope, har du tur hamnar du hos någon som har kompetensen och löser det direkt

Vad är normalt för SAS att behöva i tid för att räkna ut skatter etc på en ombokning?
Bokad först hemresan själv eftersom agenten inte såg alla platser medans jag kunde boka på deras *A sök och sedan hjälpte hon mig att applicera alla 3 vouchers och lägga till utresan. Men sen skulle det räknas ut nya skatter och det skickade till Eurobonus avd i söndags men det är fortfarande inte löst?
Kan det at så himla lng tid att lösa? visst det ligger på kö som dom kallar det och dom har säkert en del att göra men 2dar?
Har pratat med dom idag och dom hävdar att det kan ta lång tid.
Mitt ”rekord” är 7 dagar för att lägga till ARN-VIE-ARN till en befintlig *A-bokning gjord på SAS hemsida.

Pre-Covid så bokade jag business till Bangkok med 48h varsel.
Även hittat resor tidigare när jag sökt med ett par veckors kvar, men tycker utbudet är katastrof nu.

Alltså, de bästa tillfällena att hitta awards är antingen när de görs initialt tillgängliga, det andra är ungf 2-3v innan avfärd då bolaget ser över inventariet och och öppnar upp säten för att fylla flighter.

Allt därimellan, de tiderna som du oftast är ute och försöker planera resa på, är utbudet värre.

Frågor ang blackout jul/nyår:
Funderar på Singapore/Malaysia över jul och nyår 2023/2024, två personer i business.
Troligen avresa mellan 16-22 december och hemresa första/andra veckan i januari.
Tror ni att det kommer vara möjligt att boka eller brukar det vara blackout hela den perioden?
Vill helst boka tidigt för att kunna köpa revenue i god tid och till bra pris ifall vi inte får tag på awardbiljetter, tittar därför främst på TK som släpper biljetter 354 dagar i förväg, vet någon hur det brukar se ut med blackout-datum hos dem? Någon idé att jaga awards alls den perioden?

Hej, Skulle behöva forumets expert hjälp. Bokade en bonusresa från köpenhamn till miami för nästan ett år sen. Tanken är att vi ska åka 22/11-22 med TAP Portugal. Men det har uppstått ett stort problem som jag inte hittar en lösning på. Har gift mig efter jag bokade biljetten och därmed bytt efternamn och kom på det först nu att mitt gamla efternamn är på biljetten.

Så jag ringde till SAS för byta efternamn som sa att det inte gick
Ringde till TAP portugal som sa att de är deras miles cluv som får göra namnändringen
Ringde till TAP miles club som sa att det är SAS som måste göra ändringen för de äger biljetten
Ringde SAS igen som sa att det inte går att ändra namn.

så nu har jag inte en aning om vad jag ska göra.

Hej, Skulle behöva forumets expert hjälp. Bokade en bonusresa från köpenhamn till miami för nästan ett år sen. Tanken är att vi ska åka 22/11-22 med TAP Portugal. Men det har uppstått ett stort problem som jag inte hittar en lösning på. Har gift mig efter jag bokade biljetten och därmed bytt efternamn och kom på det först nu att mitt gamla efternamn är på biljetten.

Så jag ringde till SAS för byta efternamn som sa att det inte gick
Ringde till TAP portugal som sa att de är deras miles cluv som får göra namnändringen
Ringde till TAP miles club som sa att det är SAS som måste göra ändringen för de äger biljetten
Ringde SAS igen som sa att det inte går att ändra namn.

så nu har jag inte en aning om vad jag ska göra.

DOT skriver "You will need to show a government-issued photo I.D. when you fly. It is important that your name as it appears on the ticket is the same as it appears on the I.D. you will be using. If your name has recently changed and the name on your ticket and your I.D. are different (or will be different by the time of your trip), bring documentation of the change (e.g., a marriage certificate or court order)."

Källa: https://www.transportation.gov/airconsumer/fly-rights

Så jag gissar att det inte är något problem att komma in i USA - men det stora problemet är säkerligen att komma ombord i Europa och där har jag ingenting att tillföra dessvärre. :confused:

Toppen