Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Flyger helt eller delvis med Thai både på ut och hemresan. Det som känns extra konstigt är att de två platser som fanns som jag bokade, visar fortfarande tillgänglighet.

Men på biljetten står det tydlig bonus bussines och att det är I-klass.
Helt eller delvis är ju två helt skilda saker. Det kan vara first carrier som bestämmer reglerna eller most significant carrier.

På thai är det vanligt att direkt när 2 awards bokat så släpps 2 till. Så inget konstigt i att du fortfarande ser 2 platser.

Helt eller delvis är ju två helt skilda saker. Det kan vara first carrier som bestämmer reglerna eller most significant carrier.

På thai är det vanligt att direkt när 2 awards bokat så släpps 2 till. Så inget konstigt i att du fortfarande ser 2 platser.
Har TG som first carrier på hem och utresa.

IMG_20221005_170510.jpg

• Gilla
Reactions: Gus
Det är inte första gången det är märkliga uppgifter om tillåtet baggage på en Star alliance eurobounus award. Har hänt mig flera gånger. Är du orolig, kontakta SAS kundtjänst, så fixar de till det. Du skall ju ha rätt till 40 kilo

Det är inte första gången det är märkliga uppgifter om tillåtet baggage på en Star alliance eurobounus award. Har hänt mig flera gånger. Är du orolig, kontakta SAS kundtjänst, så fixar de till det. Du skall ju ha rätt till 40 kilo
Det är sällan etkt är fel. Det som händer oftare är när SAS sida och app visar konstiga grejer på själva bokningen.

Bokade en Star Alliance bonusresa med SAS och Eva Air från Arlanda till Taipei igår och det var inga problem.
Vad skönt. Jag ringde in 2ggr till och fick till en ändring. De skickade till back office som skulle ställa ut biljetterna. Ringer idag för att höra status och de säger att någon ändring inte skett och att de inte kan se att jag velat göra ändring…. Och nu är biljetterna slut.

Nu verkar det som att SAS återgått till att släppa bonusbiljetter 329 dagar i förväg på vissa linjer till USA, och jag tänkte försöka knipa ett par i business nästa höst. De verkar kunna försvinna nästan lika fort som de dyker upp, och eftersom jag inte varit med i racet tidigare har jag några frågor:
1. Släppa biljetterna alltid vid samma tid på dygnet?
2. Hur gör ni för att få till en tur/retur-resa? Går det att boka utresan som enkelresa när den släpps, och sedan på något vis länka ihop den med en returresa ett par veckor senare, när de biljetterna har släppts?

• Gilla
Har en längre tid följt Thais släpp av awards (i business), framförallt från Bangkok. De har hela tiden släppts +180 dagar och under Mars fanns det god tillgängliget till bl.a ARN, FRA, MUC, CPH men nu när det gått in i April så verkar det inte släppas en enda biljett i Business.
Nån som vet om Thai gjort nån ändring igen? Det släpps fortfarande awards i economy +180 dagar

Last edited:
  • Gilla
Har en längre tid följt Thais släpp av awards (i business), framförallt från Bangkok. De har hela tiden släppts +180 dagar och under Mars fanns det god tillgängliget till bl.a ARN, FRA, MUC, CPH men nu när det gått in i April så verkar det inte släppas en enda biljett i Business.
Nån som vet om Thai gjort nån ändring igen? Det släpps fortfarande awards i economy +180 dagar

Det finns hyffsat med släpp mot andra program (Aeroplan, M&M etc) så det är nog tyvärr så att det är EB som är begränsat.

Toppen