Efter mycket letande och planerade så hittade vi faktiskt en alternativ rutt via, men dock så passade inte datumen perfekt och det skulle innebära att vi skulle behöva förlänga resan (och därmed hotell-nätterna) med 3 dagar, samt få övernatta på 2 flygplatser. Detta var något jag bokade medan jag letade alternativ rutt.
Vi har nu valt att avboka resan pga. att det i slutändan blev för dyrt och för många oplanerade dagar som skulle åt - och istället har vi hittat en resa till Aruba i Maj, med ett (nästan) likvärdigt all-inclusive hotell, så vi håller tummarna att denna resa inte strular.
Det jag vill komma fram till med detta inlägg är att jag tidigare inte visste/tänkte på att man söka rutt för rutt för att hitta en resa. Innan detta så sökte jag t.ex. Stockholm - Aruba utan att aldrig hitta något, men nu har jag istället kollat upp Arubas flygplats för att se vilka SA flyg som anländer, och sedan sökt rutten var för sig. Och det har definitivt hjälpt mig att hitta många fler resor som aldrig syntes förut.
Vi har nu bokat
13 May ARN - LHR - BOG - AUA
20 May AUA - BOG - IST - ARN
Tack för all hjälp. Detta forum med expertisen och hjälpsamheten är guld!
En fråga angående IST THY lounge, just på returen så har vi en lång layover i IST, 21 Maj landar vi 17.00 och sedan flyger igen 07.05 22 Maj - går det att boka ett utav loungens sleeping-rooms (dedikerat för long layovers, men inte hittat mer info)? Alternativt, kan man stanna i loungens sleeping pods då det är öppet 24h?