Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej på er! Jag har hittat bra star alliance award-biljetter på sas.se och vill lägga till dessa på en redan existerande bokning, men när jag ringer SAS kan de inte boka dessa. Själv kan jag klicka mig vidare till passagerarinformation och även betalning, men har inte fortsatt för jag vill inte skapa en ny stand alone-bokning.

Vad är era erfarenheter? Finns dessa biljetter eller inte? Lite tråkigt att inte kunna lita på SAS egna verktyg...

Hej på er! Jag har hittat bra star alliance award-biljetter på sas.se och vill lägga till dessa på en redan existerande bokning, men när jag ringer SAS kan de inte boka dessa. Själv kan jag klicka mig vidare till passagerarinformation och även betalning, men har inte fortsatt för jag vill inte skapa en ny stand alone-bokning.

Vad är era erfarenheter? Finns dessa biljetter eller inte? Lite tråkigt att inte kunna lita på SAS egna verktyg...
Ja det är inte ovanligt att ev platser man ser inte kan läggas till en redan gjord bokning.
Finns många olika anledningar bla. Maried segmennts

Sen ljuger faktist inte SAS verktyg, har du sök tex arn-lhr så kan du boka den om den synes. Du vill dock lägga på den på en bokning och det kan bara en agent söka med dom presimisserna och då kan det vara så att det inte går, för i den kombon finns inte biljetterna du såg

Men din första uppställning så får du ju prova båda hårdvarorna, kan ju vara intressant.
om du byter till AMS så får du ju nya kabinen på båda benen
LHR har fler lounger att välja på än vad AMS har, kan vara en sak att tänka på

Tänkte om nya kabinen är mycket bättre än den gamla? Isf kanske man ska försöka få till 3 av 4 ben i den nya kabinen. Jag ska ju hem samma väg också :)

Tänkte om nya kabinen är mycket bättre än den gamla? Isf kanske man ska försöka få till 3 av 4 ben i den nya kabinen. Jag ska ju hem samma väg också :)
Jag har inte åkt EVA än, förhoppningsvis blir det senare i år med nya kabinen.
Jag har dock känt att jag inte vill åka gamla kabinen och det finns något nyare att prova.
Det är ju bara du som kan avgöra om du vill ha nya eller gamla hårdvaran. Mjukvaran är nog den samma.

Jag har inte åkt EVA än, förhoppningsvis blir det senare i år med nya kabinen.
Jag har dock känt att jag inte vill åka gamla kabinen och det finns något nyare att prova.
Det är ju bara du som kan avgöra om du vill ha nya eller gamla hårdvaran. Mjukvaran är nog den samma.

Ja, man vill ju tro att ”nya” är bättre än ”gamla” och eftersom LHR/AMS - TPE är 15/16 timmar och TPE - BNE är 9 timmar så lutar det nog emot AMS-TPE i ena riktingen. Tack för bollplank!

Tänkte dra över till New York med dottern (4 år) och min mamma (betydligt äldre) till våren. Hade egentligen velat visa dem båda hur business ser ut men är lite sent ute för awardbiljetter så jag planerar boka i Plus och sen lägga in förfrågan om upgrade. Jag har inte enorma förväntningar på att lyckas, men jag har ett vagt minne om att oddsen kan vara bättre på tex lördagsflighter då det är mindre affärsresenärer. Minns jag fel?

Har bokat en bonusresa till Tokyo i maj. Hittade business-biljett på vägen till Tokyo med Swiss men hem hittade jag inte någon business.
Gjorde en bokning och ska hålla koll efter businessplatser under hösten.

Men vad tror ni om chanserna? Tyckte jag såg att Thai släpper platser 90 dagar innan. Vad ska jag mer leta efter när jag jagar platser?
Det är bara 1 plats och är ganska flexibel med datum +- 2-3 dagar kanske.

Tar gärna emot tips då jag inte bokat speciellt många bonusplatser tidigare :)

Har bokat en bonusresa till Tokyo i maj. Hittade business-biljett på vägen till Tokyo med Swiss men hem hittade jag inte någon business.
Gjorde en bokning och ska hålla koll efter businessplatser under hösten.

Men vad tror ni om chanserna? Tyckte jag såg att Thai släpper platser 90 dagar innan. Vad ska jag mer leta efter när jag jagar platser?
Det är bara 1 plats och är ganska flexibel med datum +- 2-3 dagar kanske.

Tar gärna emot tips då jag inte bokat speciellt många bonusplatser tidigare :)
Om du har en voucher du tänkt använda försök då att göra klart hela bokningen innan den tar slut.

Toppen