Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kimmen00

Medlem
Ska över atlanten och kolla på en polares brorsa som spelar i NHL. Tänkte åka över och tajma in en bra match i slutet av oktober. Tittar på awardfares och det finns extremt mycket tillgänglighet med AC, både med 787 och 777ER. Dock visas det här ju då över aeroplan via awardfares och inte alls på sas star alliance verktyg. Hur mycket av Air Canada kan dom se om man ringer in och bokar? Tänker att det kanske är begränsat då SAS verktyg inte visar en enda AC flight trots att jag sökt på flera olika datum.

Tacksam för erfarenheter gällande detta

Klicka i SAS eurobonus på awardfares så försvann 99% av dne tillgängligheten..
 

filip23

Medlem
Tack för alla svar! Får bli en ren award med SAS till Chicago och sen revenue vidare till slutdestination Underbar respons från er alla, det uppskattas!
 

zippan

Medlem
Jag har en award bokad, CPH-WAW-EWR med SK och LOT.
SK Plus till WAW och LOT C till EWR.

SK är Canadair CRJ900 i dagsläget, ungefär samma tid finns det LOT i EMBRAER 190/195.
Jag har flugit SK Plus som inte är något att hänga i granen short haul. Aldrig flugit någt annat än turistklass med LOT.

Är det trevligare i LOT's affärsklass denna korta flygning?
 

palmen

Moderator
Jag har en award bokad, CPH-WAW-EWR med SK och LOT.
SK Plus till WAW och LOT C till EWR.

SK är Canadair CRJ900 i dagsläget, ungefär samma tid finns det LOT i EMBRAER 190/195.
Jag har flugit SK Plus som inte är något att hänga i granen short haul. Aldrig flugit någt annat än turistklass med LOT.

Är det trevligare i LOT's affärsklass denna korta flygning?
Det hade jag absolut tagit framför sas plus. Men om det är värt kostnaden för att ändra och tiden det tar så låter jag det bara osagt om du bör ändra eller ej.
 

Sweden

Medlem
Jag har en award bokad, CPH-WAW-EWR med SK och LOT.
SK Plus till WAW och LOT C till EWR.

SK är Canadair CRJ900 i dagsläget, ungefär samma tid finns det LOT i EMBRAER 190/195.
Jag har flugit SK Plus som inte är något att hänga i granen short haul. Aldrig flugit någt annat än turistklass med LOT.

Är det trevligare i LOT's affärsklass denna korta flygning?
Absolut, håller med. LOT har blockat säte, sätena breda och klart bättre än SAS. Serveringen håller en högre nivå dessutom. Flög LOT C senast 9 juli, ARN-WAW-JFK.
 

CoooC

Medlem
Hej alla glada BC.se-are!

Nu söker jag en EVA Air-expert. :)

Har en resa inbokad i Business class LHR-TPE-BNE

LHR-TPE Boeing 777-300ER
TPE-BNE Boeing 787-9

Funderar dock på att byta första benet och åka via AMS istället.

AMS-TPE Boeing 787-10

Vilken kärra föredrar ni på första benet? Vi är 2 som åker med infant om det spelar någon roll.
 
Är det normalt att en utgången men förlängd voucher som skulle ha returnerats inte dyker upp i systemet? Funderar på om jag ska ringa SAS eller om den finns där även om den inte syns..
 

Linmet

Medlem
Har en resa ut tis morgon hem lördag. 2-4-1 2 pax ren sas award. Ser nu att det finns business en dag tidigare hem o vill omboka.
Händer dock inte ett skit när jag trycker på ”ändra min bokning” på sas.se. (Har tidigare
Lagt bud för upgrade, som jag tagit bort om det har betydelse).

fråga: kan vanliga supporten boka om i en sas award likt denna på helgen?
 
Hej alla glada BC.se-are!

Nu söker jag en EVA Air-expert. :)

Har en resa inbokad i Business class LHR-TPE-BNE

LHR-TPE Boeing 777-300ER
TPE-BNE Boeing 787-9

Funderar dock på att byta första benet och åka via AMS istället.

AMS-TPE Boeing 787-10

Vilken kärra föredrar ni på första benet? Vi är 2 som åker med infant om det spelar någon roll.
Men din första uppställning så får du ju prova båda hårdvarorna, kan ju vara intressant.
om du byter till AMS så får du ju nya kabinen på båda benen
LHR har fler lounger att välja på än vad AMS har, kan vara en sak att tänka på
 
Toppen