Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det hade tydligen blivit strul med ett leg, så den låg på nån hög o väntade på att någon skulle försöka lösa det - men inget fanns o göra just när jag ringde in.. Om det inte går så är jag körd då den gamla bokningen är borta med. Borde väl inte gå o genomföra ändringen om det strular mitt i sen? Jag frågade vad som skulle hända isf, och fick som svar att star alliance avgiften kan jag inte få tillbaka trots att det blir en ofrivillig avbokning..
Alltså vilka dårar! Ring igen, svarar samma tratthatt är det bara att lägga på och ringa igen tills du stöter på ngn vettig/kunnig person. Jag blir tokig av att läsa om hur illa de beter sig och bokar av folk till höger och vänster. :mad:

Edit. inte få tillbaka bokningsavgiften när de bokat av, nu har de blivit helt skamlösa också.

Det här finns säkert beskrivet någonstans, men jag hittar det inte :(

Jag är lite rastlös och tänkte elda upp lite poäng till slumpmässigt mål. Noterar det finns mängder av utresor i BC från CPH. ICN, SIN, HND, JNB till exempel. Men i princip ingenting tillbaka hem.

Vad är skälet till det? Måste jag leta enskilda segment och ringa in?

Hej
Jag har hittat flygresa i business till Shanghai med air china från Heathrow och med lufthansa från München. Både flygen kommer vara med a350 enligt vad som står för tillfället. Vilken av flygbolagen hade ni valt?

Undrar också hur tillgången av lounger ser ut i München?

Vi tänkte på ca 4-5 timmar mellanlandning innan vi flyger vidare till Shanghai.

Hej
Jag har hittat flygresa i business till Shanghai med air china från Heathrow och med lufthansa från München. Både flygen kommer vara med a350 enligt vad som står för tillfället. Vilken av flygbolagen hade ni valt?

Undrar också hur tillgången av lounger ser ut i München?

Vi tänkte på ca 4-5 timmar mellanlandning innan vi flyger vidare till Shanghai.

Hårdvara: Air China A350 alla dagar i veckan! Grym kabin.

Mjuka delarna: oklart. Vet inte vad som gäller på Air China i nuläget, och vilka krav de har.

Hej! Måste bara dubbelkolla, blev nekad att boka nedan resa när jag ringde in:
GOT-FRA-VIE-TPE-KIX
NRT-TPE-VIE-BRU-GOT
Tyckte det såg rimligt ut. Fick ta resan leg för leg och allt fanns, men i slutet så sa agenten att han behövde kolla något och när han kom tillbaka sa han att resan inte kan bokas eftersom den inte hittades direkt via *A-hemsidan. Given HUCA antar jag men lite sent nu innan de stänger.

GOT-FRA-VIE-TPE-KIX
NRT-TPE-VIE-BRU-GOT
Tyckte det såg rimligt ut. Fick ta resan leg för leg och allt fanns, men i slutet så sa agenten att han behövde kolla något och när han kom tillbaka sa han att resan inte kan bokas eftersom den inte hittades direkt via *A-hemsidan. Given HUCA antar jag men lite sent nu innan de stänger.

Handlar nog en del om att det är en maxad resa med 8 legs och OJ som får dom att baxna.

GOT-FRA-VIE-TPE-KIX
NRT-TPE-VIE-BRU-GOT
Det där hade inte varit några problem innan pandemin, det är raka vägen utan onödiga omvägar. Men de har blivit mycket mer restriktiva nuförtiden.

Hej, kan någon hjälpa mig angående att boka en resa. Har stött på problem.

Har bokat enkelresa för familjen till Zanzibar tidigare och det var inga problem att använda 2-4-1 och poäng. Eftersom vi är flexibla med hemresa så har jag samlat nya poäng och ska nu försöka boka ADD-ARN.

Jag har bevakning på Awardfares och får meddelande när det kommer ut 9 platser, ibland 18 platser ADD-ARN men när jag ringer SAS så kan de se att biljetterna finns men de ligger på "Waiting list".

Vad innebär det?
Ska jag fortsätta ringa SAS varje timma tills de släpps från "Waiting list" eller är det inte ens lönt?
Är det Ethiopian Airlines och SAS system som inte pratar med varandra?

Kan jag boka på något annat sätt för att komma runt problemet?

Tack på förhand, David.

Hej, kan någon hjälpa mig angående att boka en resa. Har stött på problem.

Har bokat enkelresa för familjen till Zanzibar tidigare och det var inga problem att använda 2-4-1 och poäng. Eftersom vi är flexibla med hemresa så har jag samlat nya poäng och ska nu försöka boka ADD-ARN.

Jag har bevakning på Awardfares och får meddelande när det kommer ut 9 platser, ibland 18 platser ADD-ARN men när jag ringer SAS så kan de se att biljetterna finns men de ligger på "Waiting list".

Vad innebär det?
Ska jag fortsätta ringa SAS varje timma tills de släpps från "Waiting list" eller är det inte ens lönt?
Är det Ethiopian Airlines och SAS system som inte pratar med varandra?

Kan jag boka på något annat sätt för att komma runt problemet?

Tack på förhand, David.
Innebär att det högst troligt är spökplatser, väldigt vanligt på Ethiopian när det är 9+ platserna tillgängliga så är det egentligen 0.

Toppen