Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Sticktown

Medlem
Har kikat efter awardbiljetter till ett antal resmål (Malaga/Aten/Barcelona/...) de närmaste två veckorna från Köpenhamn. Finns gott om alternativ ut, men in visas ingenting alls i SAS verktyg. Är det något som inte stämmer, eller är det helt enkelt så tillgången ser ut?
 

LPC123

Medlem
Har kikat efter awardbiljetter till ett antal resmål (Malaga/Aten/Barcelona/...) de närmaste två veckorna från Köpenhamn. Finns gott om alternativ ut, men in visas ingenting alls i SAS verktyg. Är det något som inte stämmer, eller är det helt enkelt så tillgången ser ut?
Till och från vilken stad?
 

Maja

Medlem
Asien känns rätt svårt att hitta så länge herr P ska hålla på som han gör. Har sett att Swiss har släppt upp till 9 platser ZRH-NRT som skulle fungera finfint, men finns inte en enda resa NRT-ZRH i hela april månad. Jag vet att det är högsäsong och att jag letar biljetter runt påsklovet gör att oddsen är ännu sämre. Bara att ge upp planerna att hitta 3 platser?

Öppen för förslag, vart åker vi påsken 2023 för 3 personer? Har sökt på allt mellan himmel och jord känns det som men hittar absolut noll. Tar tacksamt emot input hur jag ska tänka kring påsklovsresan.

Utgår ifrån Göteborg vilket verkar göra det hela ännu besvärligare. :oops::eek:
 
Försökte ändra våran resa till en open jaw. Till ARN-ZRH-VLC, VLC-BRU-GOT. Efter att kollat regler lång tid så var det helt nej på det. Utresan måste ske från GOT. Agenten förklarade att det endast kan ske om det är någon enstaka dag kvar.

Är detta någon ny regel eller skall man ringa och försöka igen?

Ingen amex-voucher applicerad på denna bokningen om det skulle spela någon roll.
 

toer00

Medlem
Nu behöver jag goda råd.
Jag får ingen rätsida på SAS kundtjänst med min EB bokning…Är nu uppe i 5st HUACA…

Så här ser saken ut.

Jag och fru toer00 har följande bokning:

Ut den 12 Juli 2023, bokad hemresa 28 juli 2023 som dock skall vara den 27 juli. Resa med LOT i Business 2 pax.
Jag har i 2 dagar försökt få SAS att ändra min retur till den 27 juli. Jag hittar platser (2 st av de 3 som LOT släpper dagligen…) via SAS *A on-Line bokning. Men SAS kundtjänst hittar dem inte… ???

Nu tröttnade jag och efter senaste HUACA gav jag mer eller mindre upp och bokade LAX-WAW-ARN som enkel den 27 juli.
Men nu sitter jag med 1 Tor där returen är LAX-WAW-ARN på fel datum och 1 st enkel med rätt datum. Så mina frågor är nu,
- Vad rekommenderar ni kära BC:are?

- Boka av allt on-line och hoppas att platserna går tillbaka direkt till Inventory och försöka boka dem igen som ToR (någon med erfarenhet fr. LOT och motsv. åtgärder)?
- Försöka få SAS att boka av returen den 28 Juli, behålla utresan den 12 Juli, se om den 28 juli går tillbaka till inventory. Gör de det, så be dem boka av den 27 jul och försöka hoppas de hittar och kan boka dessa.
- Be att få tala med EB supporten direkt…
 

toer00

Medlem
Asien känns rätt svårt att hitta så länge herr P ska hålla på som han gör. Har sett att Swiss har släppt upp till 9 platser ZRH-NRT som skulle fungera finfint, men finns inte en enda resa NRT-ZRH i hela april månad. Jag vet att det är högsäsong och att jag letar biljetter runt påsklovet gör att oddsen är ännu sämre. Bara att ge upp planerna att hitta 3 platser?

Öppen för förslag, vart åker vi påsken 2023 för 3 personer? Har sökt på allt mellan himmel och jord känns det som men hittar absolut noll. Tar tacksamt emot input hur jag ska tänka kring påsklovsresan.

Utgår ifrån Göteborg vilket verkar göra det hela ännu besvärligare. :oops::eek:

Prova med awards.com och sök upp NRT - Europe… bocka för SAS EB som bonusprogram och se om det finns någon flight till någon europeisk stad..därifrån köp enkel med SAS Go/Plus till GOT, alt kolla ankommande europeisk stad och till GO/Plus som awards, dvs sträckan-ringa sträcka…
Annars bocka enkel och hoppas att något dyker upp närmare…dock krävs samtal med SAS kundtjänst för att. Boka in ”returen” vilket har sina risker…man iofs offra 20% mer poäng för 2st enkla…
 
Toppen