Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Westerberg

Medlem
Hej

Har en resa över jul och nyår ARN-GOT-BRU-ADD-JNB-ADD-LHR-FRA-ARN (sega etapper till BRU och hem från LHR).
Allt i bokningsklass I förtuom LHR-FRA-ARN (med Lufthansa), jag kan se att det finns platser i business när jag söker ut segmentet på sas hemsida samt awardfares. Men ingen agent kan hitta biljetterna i business, är hoppet kört att kunna få de etaperna till I eller ska man försöka ringa SAS igen eller vänta tills det närmar sig och hoppas att de kan se något då?
 

henke12

Medlem
Hej

Har en resa över jul och nyår ARN-GOT-BRU-ADD-JNB-ADD-LHR-FRA-ARN (sega etapper till BRU och hem från LHR).
Allt i bokningsklass I förtuom LHR-FRA-ARN (med Lufthansa), jag kan se att det finns platser i business när jag söker ut segmentet på sas hemsida samt awardfares. Men ingen agent kan hitta biljetterna i business, är hoppet kört att kunna få de etaperna till I eller ska man försöka ringa SAS igen eller vänta tills det närmar sig och hoppas att de kan se något då?
Har du testat att söka BMA-BRU?
 

toer00

Medlem
Hej

Har en resa över jul och nyår ARN-GOT-BRU-ADD-JNB-ADD-LHR-FRA-ARN (sega etapper till BRU och hem från LHR).
Allt i bokningsklass I förtuom LHR-FRA-ARN (med Lufthansa), jag kan se att det finns platser i business när jag söker ut segmentet på sas hemsida samt awardfares. Men ingen agent kan hitta biljetterna i business, är hoppet kört att kunna få de etaperna till I eller ska man försöka ringa SAS igen eller vänta tills det närmar sig och hoppas att de kan se något då?

Att det inte kan se platser som SAS Star alliance Awards On-line kan se är skandal!, men be dem kolla efter I-klass, som dessutom brukar vara dold, detta innebär att de måste söka på ett visst sätt för att se dessa... fler HUACA och be att få tala med EB supporten direkt (om det går)...
 

Judas kiss

Medlem
Fick precis höra från en agent att max antal av segment i en bokning är 8 st. Någon som har lyckats fått till en 9:de på någon gång och därmed ökad motivation för en HUACA eller är det bara att lägga ner?

Mitt ben ARN-FRA blev flyttad från kvällsflyg till morgonflyg 28/8 och dagen efter åker vi FRA-YUL-YYZ-BOG-LIM. 29/8

Försökte då styra om till 17.25 CPH- HAM-FRA. Men det blev avslag där. Måste vara ett direktflyg.
 

fcx

Medlem
Fick precis höra från en agent att max antal av segment i en bokning är 8 st. Någon som har lyckats fått till en 9:de på någon gång och därmed ökad motivation för en HUACA eller är det bara att lägga ner?

Mitt ben ARN-FRA blev flyttad från kvällsflyg till morgonflyg 28/8 och dagen efter åker vi FRA-YUL-YYZ-BOG-LIM. 29/8

Försökte då styra om till 17.25 CPH- HAM-FRA. Men det blev avslag där. Måste vara ett direktflyg.
8 är max på en bokning. Om man bokar en ToR som två enkelresor kan man således ha 8+8=16 segment.
 

palmen

Moderator
Fick precis höra från en agent att max antal av segment i en bokning är 8 st. Någon som har lyckats fått till en 9:de på någon gång och därmed ökad motivation för en HUACA eller är det bara att lägga ner?

Mitt ben ARN-FRA blev flyttad från kvällsflyg till morgonflyg 28/8 och dagen efter åker vi FRA-YUL-YYZ-BOG-LIM. 29/8

Försökte då styra om till 17.25 CPH- HAM-FRA. Men det blev avslag där. Måste vara ett direktflyg.
SAS skriver själva på hemsidan att 8 segment är max på en bokning och har varit så typ senaste 10 åren. Självklart kan det hända att någon gör fel men det kan krävas 1000 samtal för en sån sak.
 

toer00

Medlem
Efter 3 st HUACA och där jag blev tvungen att guida den sista personen jag pratade med på SAS om det elementära att lägga till en retur LAX - ARN i juli nästa år. - "Dvs boka upp platserna i I- klass som du ser". - "Bry dig inte om varningen om att det är över 354 dagar kvar till avresa"
- "Ta mitt KK nummer och skicka in till EB support för biljettering"
. SAS agenten i fråga ville också nyfiket veta, - "Varför bokade du ingen retur när du bokade utresan...? ;) Jag förklarade lugnt och sansat att då hade inte LOT släppt retur platserna... Det verkar som om det är en minoritet av de som jobbar på SAS kundtjänst som har en susning om vad det innebär att flyga för poäng.

Nu när jag gå in och tittar på min bokning på sas.se så ser jag dessutom
We haven't finished ticketing all of the flights in this booking. Please complete your payment or contact SAS Customer Service for help.

Min fråga är nu, bör jag agera och ringa tillbaka eller bara vänta på att de fixar detta själva...?
 
Last edited:

JPE

Medlem
Efter 3 st HUACA och där jag blev tvungen att guida den sista personen jag pratade med på SAS om det elementära att lägga till en retur LAX - ARN i juli nästa år. - "Dvs boka upp platserna i I- klass som du ser". - "Bry dig inte om varningen om att det är över 354 dagar kvar till avresa"
- "Ta mitt KK nummer och skicka in till EB support för biljettering"
. SAS agenten i fråga ville också nyfiket veta, - "Varför bokade du ingen retur när du bokade utresan...? ;) Jag förklarade lugnt och sansat att då hade inte LOT släppt retur platserna... Det verkar som om det är en minoritet av de som jobbar på SAS kundtjänst som har en susning om vad det innebär att flyga för poäng.

Nu när jag gå in och tittar på min bokning på sas.se så ser jag dessutom
We haven't finished ticketing all of the flights in this booking. Please complete your payment or contact SAS Customer Service for help.

Min fråga är nu, bör jag agera och ringa tillbaka eller bara vänta på att de fixar detta själva...?
Den texten visas vad jag vet alltid fram till dess att biljetterna ställs ut. Jag skulle höra av mig om det gått mer än 1 dygn sedan du ringde in och du inte fått uppdaterade biljetter.
 
Toppen