Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Inser ju det är sanningen med. Men vad hade hänt om jag glad i hågen inte sett o bara rest? Rent teoretiskt. Hade de släppt iväg mig på en omöjlig bokning? :)

Jag vet faktisk inte, men det måste väl vara så att detta kräver en "re-issue" av biljetten och kanske i det skede upptäcker antigen SAS eller Turkish problemet. Utmaningen är att det kommer bli tjafs mellan SK och TK vem som äger problemet.

I teorin tror jag att dyker man upp i CUN ovetande så löser TK detta på plats. Men då skall det finns platser på ett flyg ni vill ha, det kommer inte hända tror jag inte utan lite svett och vill du det? Ensam, i ett annat land än Mexico, efter en pandemi, med handbagage skulle jag gärna försöka en gång för att se vad som faktisk händer. 4 resenärer med Turkish, i Mexico nej tack..

Jag vet faktisk inte, men det måste väl vara så att detta kräver en "re-issue" av biljetten och kanske i det skede upptäcker antigen SAS eller Turkish problemet. Utmaningen är att det kommer bli tjafs mellan SK och TK vem som äger problemet.

I teorin tror jag att dyker man upp i CUN ovetande så löser TK detta på plats. Men då skall det finns platser på ett flyg ni vill ha, det kommer inte hända tror jag inte utan lite svett och vill du det? Ensam, i ett annat land än Mexico, efter en pandemi, med handbagage skulle jag gärna försöka en gång för att se vad som faktisk händer. 4 resenärer med Turkish, i Mexico nej tack..

:D. Nej den svetten undviker man helst med familj... själv hade ju kunnat vara ett äventyr. Tack Senator :)

Oklar trådval. Fick just ändringar för utan o skämta 10.e gången i vår resa till Cancun. Standardmailet om att 5 dagar ska _jag_ höra av mig annars har jag accepterat ändringen. Nu ser dock bokningen ut såhär. Vad tusan händer om jag inte hör av mig och bokningen ligger kvar såhär? Är det upp till SAS o få hem mig?

Jag är ombokad på negativ transfertid:

Visa bifogad bild 117224

Ringde in vid öpning. Hon hittade resor först men sen sket det sig "waiting list". Hon hittar inget annat men menar att jag ska hålla kvar bokningen och ringa in "om en månad". Inga andra Löser de inte nya biljetter kommer SAS betala kontantbiljetter för att lösa det. Det låter ju väldigt bra. MEn min magkänsla säger... njae.

Kan tillägga att om jag skulle få economy sista leget i europa får jag endel poäng tillbaka om det ej är business. Det stämmer ju inte heller då det är business på långa flighten innan.

Brorsan ringer in samtidigt (samma problem samma flight). Han blir ombokad IST-FRA-ARN. Detta supportlotteri... aja Huac

Ringde in vid öpning. Hon hittade resor först men sen sket det sig "waiting list". Hon hittar inget annat men menar att jag ska hålla kvar bokningen och ringa in "om en månad". Inga andra Löser de inte nya biljetter kommer SAS betala kontantbiljetter för att lösa det. Det låter ju väldigt bra. MEn min magkänsla säger... njae.

Kan tillägga att om jag skulle få economy sista leget i europa får jag endel poäng tillbaka om det ej är business. Det stämmer ju inte heller då det är business på långa flighten innan.

Brorsan ringer in samtidigt (samma problem samma flight). Han blir ombokad IST-FRA-ARN. Detta supportlotteri... aja Huac

Be kundtjänstmedarbetaren att sätta er på waitlist. Brukar lösa sig några dagar senare.

United/awardfares visar många biz-resor till Seychellerna i september-oktober. Nya Tallin hittar inga biz varken ADD-SEZ eller IST-SEZ. Två samtal i rad. Tips? HUACA?

Hur ser det ut på Air Canada för samma flighter? Hittar du något? Det verkar just nu stämma bäst med vad SAS ser.
Tack för tipset!

Det var tyvärr dåligt med flighter till Seychellerna hos Air Canada så det verkar stämma bra med SAS utbud. Vansinnigt jobbig sökmotor! Det går bara att söka en dag i taget. De flesta träffarna var irrelevanta. Ethiad över AUH som jag inte tror går att boka via SAS. De går att filtrera bort, men filtret försvinner vid varje sökning. Regelbundna "spökträffar" som försvinner vid en andra sökning. Kort sessionstimeout, osv...

Det fick bli plan B istället: Mauritius. Här tycktes Awardfares/United, Air Canada och SAS utbud matcha bra.

Toppen