NyfikenGrau
Medlem
Tack ,låter strålande!
Lite utanför frågan men om det inte är tvunget att ni besöker två städer i Kina så slipper ni söka visum i förväg om hemresan går från annat land och ni tar er dit istället för inrikes på annan bokning.Förlåt en total nybörjarfråga här, genom en rejäl mängd Amex-bonuspoäng (ingen 2-4-1-voucher då jag inte bor i Sverige) har jag fått möjlighet att växla in Membership Rewards-poäng till exempelvis Eurobonus och skulle i så fall ha tillräckligt mycket poäng för en bokning för oss 2 antingen enbart med SAS longhaul, eller Star Alliance till Kenya/Tanzania/Seychellerna.
Nåväl, nu tycker jag mig se när jag läser här och på andra ställen att även en open jaw kan fås med Eurobonus returrabatt, stämmer detta för det vore ju strålande!? T.ex. i vårt fall med SAS BER-CPH-PEK retur PVG-CPH-BER för 100k poäng per person..
Lite utanför frågan men om det inte är tvunget att ni besöker två städer i Kina så slipper ni söka visum i förväg om hemresan går från annat land och ni tar er dit istället för inrikes på annan bokning.
Lite utanför frågan men om det inte är tvunget att ni besöker två städer i Kina så slipper ni söka visum i förväg om hemresan går från annat land och ni tar er dit istället för inrikes på annan bokning.
Spinner vidare på @pswe eminenta tips och tänkte fråga om ”visum-friheten” även gäller om man reser Tokyo-Beijing/Shanghai-CPH, dvs man ankommer från Japan och inte Europa? Om så är fallet kan @NyfikenGrau börja med att hitta en utresa med SAS CPH-Tokyo och därefter boka hemresan Beijing/Shanghai (då det brukar vara relativt lätt att hitta businessplatser med SAS från PEK/PVG-CPH.Stort tack, tänkte nämligen fråga om detta också
Är inte ute efter någon SAS-destination alls egentligen, bara tänkt som "avstamp" på väg mot t.ex. NZ/AUS/Sydostasien vintertid. Så Tokyo funkar lika bra, dock är det ju svårare hitta awards dit (kanske, för vi är väldigt flexibla med datum).
Hade tänkt fråga om det funkar att ha en tor Kina med ny biljett vidare inom tidsgränsen för visumfrihet, men vet att det finns en särskild tråd för detta.
Spinner vidare på @pswe eminenta tips och tänkte fråga om ”visum-friheten” även gäller om man reser Tokyo-Beijing/Shanghai-CPH, dvs man ankommer från Japan och inte Europa? Om så är fallet kan @NyfikenGrau börja med att hitta en utresa med SAS CPH-Tokyo och därefter boka hemresan Beijing/Shanghai (då det brukar vara relativt lätt att hitta businessplatser med SAS från PEK/PVG-CPH.
Spinner vidare på @pswe eminenta tips och tänkte fråga om ”visum-friheten” även gäller om man reser Tokyo-Beijing/Shanghai-CPH, dvs man ankommer från Japan och inte Europa? Om så är fallet kan @NyfikenGrau börja med att hitta en utresa med SAS CPH-Tokyo och därefter boka hemresan Beijing/Shanghai (då det brukar vara relativt lätt att hitta businessplatser med SAS från PEK/PVG-CPH.
Stanna gärna till i Taipei förresten, väldigt trevlig stad
Ja, om du bokar de som en t&r blir de såVad blir poängkostnaden till Hawaii via Tokyo i First ena vägen och Business andra?
Är det halva summan per väg? D.v.s. 190.000/2 + 250.000/2?