Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan inte se hur sas skulle tillåta att du får ha 29h stopp. Så det troliga är att du inte ens behöver fundera på hur du ska spendera tiden.
Nu framgår det inte vad anledningen till detta långa stopp är, men du kan ju tex åka CPH-MUC-FRA istället med typ 20+9h stopp om nu så önskas.

Det lustiga var att det var SAS kundtjänst själva som föreslog alternativet och som sedan fick det godkänt av någon manager efter lång telefonväntan. Men är lite tveksam... känns som en pappersprodukt som inte kommer funka i praktiken.

Får nog ha is i magen, och hålla utkik efter awardplåtar på en rutt likt den som du nämner.
 

fcx

Medlem
Det lustiga var att det var SAS kundtjänst själva som föreslog alternativet och som sedan fick det godkänt av någon manager efter lång telefonväntan. Men är lite tveksam... känns som en pappersprodukt som inte kommer funka i praktiken.

Får nog ha is i magen, och hålla utkik efter awardplåtar på en rutt likt den som du nämner.
Om inget i SAS system har ändrats på senaste tiden så är det så att de kan boka med längre än 24 timmars stopp, men att de enligt sina regler inte får. Eftersom det inte är en teknisk begränsning så går det ju då att göra undantag. Om mitt minne inte sviker mig så var reglerna för några år sedan att det var explicit tillåtet med stopp över 24 timmar om det var enda möjligheten att nå destinationen. Jag har inte sett den regeln i skrift på ett bra tag, men den kanske finns kvar inofficiellt?
 

palmen

Moderator
Det lustiga var att det var SAS kundtjänst själva som föreslog alternativet och som sedan fick det godkänt av någon manager efter lång telefonväntan. Men är lite tveksam... känns som en pappersprodukt som inte kommer funka i praktiken.

Får nog ha is i magen, och hålla utkik efter awardplåtar på en rutt likt den som du nämner.

Om inget i SAS system har ändrats på senaste tiden så är det så att de kan boka med längre än 24 timmars stopp, men att de enligt sina regler inte får. Eftersom det inte är en teknisk begränsning så går det ju då att göra undantag. Om mitt minne inte sviker mig så var reglerna för några år sedan att det var explicit tillåtet med stopp över 24 timmar om det var enda möjligheten att nå destinationen. Jag har inte sett den regeln i skrift på ett bra tag, men den kanske finns kvar inofficiellt?
Det stämmer att det inte finns någon spärr vid 24h,har själv lyckats få 30h en gång, men det var snarare agenten som inte hade koll och det var en bokning via vanliga kundtjänst och inte Tallinn.

Om nu agenten tillåter detta av någon anledning är det bara att boka. Men verkar konstigt att det bara skulle finnas en avgång CPH-FRA och att den ger 29h mellanlandning.
 

Samosaguas

Medlem
Av någon anledning har inte dina biljetter blivit biljetterade. Ring SAS. Antingen har någon glömt det eller så ligger något och blockerar, kan vara något så banalt som problem med seating, till att du ligger på waitlist.

Rapportera gärna vad det var som strulade.
Ringde Tallinn nu på morgonen. Efter att jag förklarat vad som hänt blev det pausmusik i nästan 30 minuter innan agenten förklarade att någon avbokat resan av misstag och att skatterna därför återbetalats. Biljetterna fanns dock kvar i systemet så ingen fara på taket. Nya skatter dragna på kortet. Tror att jag ändrat dessa biljetter fem eller sex gånger, med olika skatter, service- och ombokningsavgifter som nu är omöjliga att hålla reda på. Man får vara glad om det kan bli en resa i juli nästa år. Håller tummarna för det!
 

Roseleaf

Medlem
Kanske är fel tråd, men testar här!

När man letar business-stolar på Uniteds hemsida får jag fram 60 K poäng för Business Saver Award.
Är det dessa poäng det kostar när man sedan bokar via SAS Eurobonus, Dvs. 60 000 poäng per segment och person?

Aldrig bokat award-resa så inte behövt klura på detta förens nu :)

Skärmbild 2020-11-13 120723.png
 

mha321

Medlem
När man letar business-stolar på Uniteds hemsida får jag fram 60 K poäng för Business Saver Award.
Är det dessa poäng det kostar när man sedan bokar via SAS Eurobonus, Dvs. 60 000 poäng per segment och person?
Nej. United visar bara tillgängligheten, priset är i en helt annan valuta så det är inte relevant.

Eurobonus awards har fasta prissättningar enligt tabellerna på sas.se, det gäller både rena SAS awards och Star Alliance awards betalade med Eurobonus (olika tabeller såklart).
 

Roseleaf

Medlem
Nej. United visar bara tillgängligheten, priset är i en helt annan valuta så det är inte relevant.

Eurobonus awards har fasta prissättningar enligt tabellerna på sas.se, det gäller både rena SAS awards och Star Alliance awards betalade med Eurobonus (olika tabeller såklart).

Sorry, de tabellerna har jag ju kollat på tidigare, minnet är kort och dåligt.
Men det är den kolumnen som visar om det finns tillgänglighet?
 

PP4EH

Medlem
Udda fråga

har en voucher som går ut snart men förlängd.

kan man få till en bonus resa med turkish
GOT-IST-LHE ? Udda destination men turkish flyger dit.

ifall möjligt hur ska man gå till väga ?
Tallin ?
 
Toppen