Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du kan inte flytta över de gamla poängen till en ny bokning om du avbokar den.

Det du I teorin kan göra är att avboka allt. Gör en fake bokning i oktober som täcker alla dina utgående poäng. Sen gör du en ny bokning för resan i maj som då nyttjar nyare poäng. Sen kan du avboka dummy bokningen.
Problemet är ju då att du fortfarande kommer ha poäng som riskerar att gå ut i mars.
Avbokar du befintlig resa finns ju även risk att platser inte kommer tillbaka.

Tack för svar. Jag kommer nog fortsätta prova att boka om majresan till september istället då och hoppas att det öppnar upp sej med fler bonusplatser igen.
 
Nästa höst har jag en bokning för två personer med (Air China First) från Frankfurt till Peking, med anslutning till Tokyo (Haneda). Och en vecka senare från Tokyo (Haneda) tillbaka till Frankfurt (ANA First).

Jag behöver lägga till flighter från Stockholm till Frankfurt för ditresan, och från Frankfurt till Stockholm till hemresan. Agenten jag pratade med nyss sa att de inte gör så längre, utan endast om det finns anslutningar tillgängliga när man bokar (vilket det inte fanns när jag bokade). Och nu fanns det inga tillgängliga anslutningar (trots att jag kan hitta tillgänglighet).

Är det en ny regel som jag missat, eller HUACA?
 
Nästa höst har jag en bokning för två personer med (Air China First) från Frankfurt till Peking, med anslutning till Tokyo (Haneda). Och en vecka senare från Tokyo (Haneda) tillbaka till Frankfurt (ANA First).

Jag behöver lägga till flighter från Stockholm till Frankfurt för ditresan, och från Frankfurt till Stockholm till hemresan. Agenten jag pratade med nyss sa att de inte gör så längre, utan endast om det finns anslutningar tillgängliga när man bokar (vilket det inte fanns när jag bokade). Och nu fanns det inga tillgängliga anslutningar (trots att jag kan hitta tillgänglighet).

Är det en ny regel som jag missat, eller HUACA?

Tror inte det är en ny regel.

HUACA.

Hände mig för några veckor sedan. Ringde upp senare och löste med en annan.
 
Fick idag en Refund notice för en bonusresa till Bali som skulle skett i oktober i år. Det som jag blir lite fundersam över är att resan inte avbokats utan bara ombokats till juli nästa år. När jag gjorde ombokningen sa Tallinn att det inte var några skillnader i skatter och att ingen återbetalning skulle ske. Det som gör mig än ner fundersam är att det på SAS hemsida står följande när jag klickar på bokningen: Biljetten har ännu inte genererats för din bokning. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.

Någon som förstår vad som hänt?
 
Fick idag en Refund notice för en bonusresa till Bali som skulle skett i oktober i år. Det som jag blir lite fundersam över är att resan inte avbokats utan bara ombokats till juli nästa år. När jag gjorde ombokningen sa Tallinn att det inte var några skillnader i skatter och att ingen återbetalning skulle ske. Det som gör mig än ner fundersam är att det på SAS hemsida står följande när jag klickar på bokningen: Biljetten har ännu inte genererats för din bokning. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp.

Någon som förstår vad som hänt?
Av någon anledning har inte dina biljetter blivit biljetterade. Ring SAS. Antingen har någon glömt det eller så ligger något och blockerar, kan vara något så banalt som problem med seating, till att du ligger på waitlist.

Rapportera gärna vad det var som strulade.
 
Försöker lappa ihop en nödvändig resa*, och hur sjukt det än är så är bästa alternativet just nu att spendera lite mer än ett dygn på FRA.

Om SAS specialtillåter en bokning med en stopover (dvs mellanlandning som är över de normalt tillåtna 24h) kan CPH fortfarande checka in bagaget hela vägen då? Alternativt att FRA har problem att hålla väskan internt så pass länge tills nästa flight?

Om ja på dessa frågor, visst borde man kunna stanna airside trots att det är typ 29h till nästa flight?

Mitt case specifikt rör CPH-FRA-MEX, där den sista flighten alltså avgår typ 29h efter landning i FRA. Alla flighter med Lufthansa.

*iaf så pass nödvändig att jag överväger att spendera 29h på en hård FRA-terminalstol som Tom Hanks i the terminal
 
Försöker lappa ihop en nödvändig resa*, och hur sjukt det än är så är bästa alternativet just nu att spendera lite mer än ett dygn på FRA.

Om SAS specialtillåter en bokning med en stopover (dvs mellanlandning som är över de normalt tillåtna 24h) kan CPH fortfarande checka in bagaget hela vägen då? Alternativt att FRA har problem att hålla väskan internt så pass länge tills nästa flight?

Om ja på dessa frågor, visst borde man kunna stanna airside trots att det är typ 29h till nästa flight?

Mitt case specifikt rör CPH-FRA-MEX, där den sista flighten alltså avgår typ 29h efter landning i FRA. Alla flighter med Lufthansa.

*iaf så pass nödvändig att jag överväger att spendera 29h på en hård FRA-terminalstol som Tom Hanks i the terminal
Kan inte se hur sas skulle tillåta att du får ha 29h stopp. Så det troliga är att du inte ens behöver fundera på hur du ska spendera tiden.
Nu framgår det inte vad anledningen till detta långa stopp är, men du kan ju tex åka CPH-MUC-FRA istället med typ 20+9h stopp om nu så önskas.
 
Toppen