Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det har inte jag heller men det beror nog på att jag inte rest med infant :)

Jag har däremot definitivt sätt andra som fått det. Men när du låter så säker på det så undrar jag om det kan vara så att jag blandat ihop det med nogot annat bolag :):)

Jag har aldrig rest med SAS i biz, men tror inte att det är så olikt de andra bolagen.
Man sitter ju i sin ”kokong” och jag undrar var man ska placera ”korgen”

Hängandes på väggen framför. Just därför det bara finns på bulkhead.

Tycker att det ser knepigt ut (snabbgoogling, så jag kan ha fel)

Det ser dock enklare ut än det är hos t.ex Thai air där du inte ens har en plan vägg.
Säkert någon som kan reda ut detta.
Har några bilder från Thai i First och i Biz med infant bägge gånger.
I Eko så kan man få sig en ”korg”, men i C eller F så har vi aldrig fått en och man skulle få hänga korgen i takhöjd, typ.
e74d477ae0665d62c182bdbc35625b42.jpg

Hej forumet! Jag hittade tidigare ikväll ett fynd på SAS hemsida för CPH-NRT i business över nyårshelgen. Riktigt fint! Försökte först boka ARN-CPH-NRT, men då hittade jag inte några biljetter alls. Rädd för att CPH-platserna skulle försvinna, så bokade jag resan snabbt som tusan ändå. Ner till CPH kommer man ju alltid.

Min fråga: Hur är möjligheterna för mig att nu i efterhand lägga till ARN-CPH och CPH-ARN legs till befintlig bokning, givet att jag hittar award-tillgänglighet? Jag har för mig att det ska gå när man bokar Star Alliance award via Tallinn (till nån bokningsavgift), men detta är ju - och förblir vid ändring - en "ren" SAS bokning.

Om det går, så borde det väl vara samma poängkostnad för bokningen?
Hur går jag tillväga, jag antar att jag får ringa SAS eller Tallinn? Bokades med Amex voucher ifall det spelar roll.

Tack i förhand för hjälp, trevlig allahelgona på er

Hej forumet! Jag hittade tidigare ikväll ett fynd på SAS hemsida för CPH-NRT i business över nyårshelgen. Riktigt fint! Försökte först boka ARN-CPH-NRT, men då hittade jag inte några biljetter alls. Rädd för att CPH-platserna skulle försvinna, så bokade jag resan snabbt som tusan ändå. Ner till CPH kommer man ju alltid.

Min fråga: Hur är möjligheterna för mig att nu i efterhand lägga till ARN-CPH och CPH-ARN legs till befintlig bokning, givet att jag hittar award-tillgänglighet? Jag har för mig att det ska gå när man bokar Star Alliance award via Tallinn (till nån bokningsavgift), men detta är ju - och förblir vid ändring - en "ren" SAS bokning.

Om det går, så borde det väl vara samma poängkostnad för bokningen?
Hur går jag tillväga, jag antar att jag får ringa SAS eller Tallinn? Bokades med Amex voucher ifall det spelar roll.

Tack i förhand för hjälp, trevlig allahelgona på er

Om det kommer platser så går det att lägga ARN-CPH genom att ringa Tallinn. Du kommer att få betala 150 kr i ombokningsavgift, och sen tillkommer det flera hundra extra i skatter och avgifter (speciellt eftersom resan då omfattas av svensk flygskatt). Samma poängpris dock.

Detta är dock om det ens släpps platser. SAS brukar ha närmast blackout på awards över jul och nyår, och det lilla som släpps bokas långt i förväg. Jag tror att du ska räkna med att köpa separata biljetter ARN-CPH för cash, merkostnaden blir kanske inte så mycket jämfört med en ombokning.

Om det kommer platser så går det att lägga ARN-CPH genom att ringa Tallinn. Du kommer att få betala 150 kr i ombokningsavgift, och sen tillkommer det flera hundra extra i skatter och avgifter (speciellt eftersom resan då omfattas av svensk flygskatt). Samma poängpris dock.

Detta är dock om det ens släpps platser. SAS brukar ha närmast blackout på awards över jul och nyår, och det lilla som släpps bokas långt i förväg. Jag tror att du ska räkna med att köpa separata biljetter ARN-CPH för cash, merkostnaden blir kanske inte så mycket jämfört med en ombokning.

Stort tack för svar och för tips/insikter.

Jag har hittat poängbiljett till tillbakaresan (cph-arn) som borde vara ok (under 24h mellanlandning). Skulle det gå att lägga till ENDAST den, eller blir det kaiko då för att bokningen börjar i CPH men avslutas i ARN?

Stort tack för svar och för tips/insikter.

Jag har hittat poängbiljett till tillbakaresan (cph-arn) som borde vara ok (under 24h mellanlandning). Skulle det gå att lägga till ENDAST den, eller blir det kaiko då för att bokningen börjar i CPH men avslutas i ARN?

Helt OK med "open-jaw" på det sättet, men det måste bokas på telefon.

Korg eller inte poängen är väl att jag vill komma några rader från ett eventuellt barn nu när jag reser med sambo för att slippa mina egna två! . Skämt åsido - hade jag rest med mina hade jag placerat mig långt fram för att inte störa/ha lite mer utrymme.

Nu är vi offside på ämnet. Resan är bokad oxh platserna blir nog perfekt. Tack för hjälpen alla!
Oroa dig inte över infant, jag har rest med infants i kabinen och de har suttit längst fram, längst bak och i mitten. Ta plats 1D/F, de är överlägset bäst. Om det nu blir en infant på 1H (som är enda plats där korg kan fästas på väggen) så lär det vara lugnt i alla fall. Skriker ett barn framme i Business lär hela kabinen höra det i alla fall. Större chans att det sitter infant i plus så av den anledningen vill du nog sitta längst fram.
Ni kommer få en bra resa, ignorera sånt ni inte kan påverka, tex vad för medpassagerare ni får.

Toppen