Tonton
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd annars får det flyttas.
Vi har bokat Award till Male med SQ men ser att guldsupporten har bara skrivit vårat tilltalsnamn på bilj och inte alla namnen, enl SQ så är bilj ogiltlig och SAS måste ändra namnen. När jag ringer guldsupporten så kan dom inte göra det utan att boka av bilj och sen boka dom igen!! Risken är ju att dom försvinner då och jag hävdar att SAS får ringa SQ och säga att dom gjort fel vid bokningen. Tydligen står alla våra namn under passuppgifter men inte som biljett namn. Vad ska jag göra?? behöver expert hjälp. Har även pratat innan idag med guldsupporten och där sa en kille att det var NOG inga problem men bad mig kontakta SQ för att vara säker!!
1. Namnändring på Eurobonus awardbiljetter kan inte göras.
2. I framtiden rekommenderas att du ber Tallinn/Kundtjänst skicka över reservationen så att du själv kan kolla att allting stämmer. Jag har gjort detta till en vana när jag bokar mina biljetter. På så sätt minimerar du att bli orolig över saker likt detta
"enligt SQ så är bilj ogiltlig och SAS måste ändra namnen" - Har Singapore Airlines kontaktat er angående detta, eller hur kom detta fram?
Personligen tror jag inte att det borde bli några problem ändå - men det är ju en annan sak om Singapore Airlines aktivt tagit kontakt med Er för att uppmärksamma er.
btw, jag har aldrig skrivit ut mitt fullständiga namn när jag flygit med Singapore Airlines. Inte heller har jag det på mina kommande bokningar. Aldrig haft problem.