Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bättre att ta hela på telefon.
Efter två HUACA gick det bra. Den första sa att enda alternativet var att boka anslutningen på egen PNR. Den andra rådde mig att boka ARN-EWR online och sedan ringa in och lägga till LLA-ARN och betala ändringsavgift. Den sista genomförde bara bokningen och nämnde inte ens någon avgift. Jag behövde nästan inte förklara något alls, han fattade hela situationen och allt gick på några minuter.

Edit: Måste vara ganska svårt för någon mindre insatt att få till bonusresor som passar.

Tror du att det är någon skilllnad på att boka resan online och göra ändringen per telefon, än att ringa in och göra hela bokningen?

Min erfarenhet är att ändra gratis via telefon fungerar bra, men bara om du vill ändra datumet av din anslutning. Inte om du vill ändra din routing (i.e. lägga till anslutning på telefon, efter du bokade din huvud resa online)

Annars är det bra att göra hela bokning gratis via telefon, som fxc säger

Vet inte om det är rätt tråd annars får det flyttas.
Vi har bokat Award till Male med SQ men ser att guldsupporten har bara skrivit vårat tilltalsnamn på bilj och inte alla namnen, enl SQ så är bilj ogiltlig och SAS måste ändra namnen. När jag ringer guldsupporten så kan dom inte göra det utan att boka av bilj och sen boka dom igen!! Risken är ju att dom försvinner då och jag hävdar att SAS får ringa SQ och säga att dom gjort fel vid bokningen. Tydligen står alla våra namn under passuppgifter men inte som biljett namn. Vad ska jag göra?? behöver expert hjälp. Har även pratat innan idag med guldsupporten och där sa en kille att det var NOG inga problem men bad mig kontakta SQ för att vara säker!!

Vi har bokat Award till Male med SQ men ser att guldsupporten har bara skrivit vårat tilltalsnamn på bilj och inte alla namnen, enl SQ så är bilj ogiltlig och SAS måste ändra namnen. När jag ringer guldsupporten så kan dom inte göra det utan att boka av bilj och sen boka dom igen!! Risken är ju att dom försvinner då och jag hävdar att SAS får ringa SQ och säga att dom gjort fel vid bokningen. Tydligen står alla våra namn under passuppgifter men inte som biljett namn. Vad ska jag göra?? behöver expert hjälp. Har även pratat innan idag med guldsupporten och där sa en kille att det var NOG inga problem men bad mig kontakta SQ för att vara säker!!
Jag flög precis SQ hela vägen till Bali med biljetten bara utställd på mitt tilltalsnamn (inte ens korrekt stavat enligt passet) utan minsta antydan till problem

Det låter ju jättemärkligt att det ens ska behövas. Hur kom ni fram till att det stod fel och hur har ni fått veta att SQ anser att det är fel?
Jag tror jag själv bara har för och efternamn på min biljett till sommaren 2019 nu för en biljett.

Jag minns förra gången hur noga det var att hela namnet på biljetten. Jag ringde SQ och frågade och dom sa bara nix inte giltlig

Toppen