Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det spelar ingen roll om Singapore Airlines släpper awardplatser tidigare än 330 dagar före avgång eller inte.
Eftersom SAS EuroBonus medlemsvillkor säger att biljettens giltighetstid är max 330 dagar, så bör man inte kunna boka en bonusresa som är längre bort än 330 dagar från dagens datum.

Membership conditions in EuroBonus - SAS
Texten som jag citerar från @Dr. Miles kommer från en annan tråd (Singapore First Class).

Håller Tallinn hårt på detta? Jag har en voucher som går ut 31 december i år och skulle vilja boka Australien med avresa november 2019 och hemresa runt 10 december. Tex Lufthansa och Air china släpper sina platser 359 dagar före avresa ser jag på Eurobonus sökfunktionen för Star Alliance-resor.

Håller Tallinn hårt på detta? Jag har en voucher som går ut 31 december i år och skulle vilja boka Australien med avresa november 2019 och hemresa runt 10 december. Tex Lufthansa och Air china släpper sina platser 359 dagar före avresa ser jag på Eurobonus sökfunktionen för Star Alliance-resor.

Eftersom de går att reservera via SAS Star-sökning så borde det gå bra om du kan boka upp dem där först och sedan ringa in för voucherapplicering.

• Gilla
Reactions: Gus
Eftersom de går att reservera via SAS Star-sökning så borde det gå bra om du kan boka upp dem där först och sedan ringa in för voucherapplicering.
Jag hade inga problem att boka upp mina Singapore Airlines cirka 355 dagar innan, alltså så fort de syntes på star-sökningen. Ända var att de först sa att biljetter inte var släppta men då så man bara att det är de visst o så såg de ju dem när de väl sökte. Inga problem. Sedan om de gör fel enligt villkoren är en annan femma.

Texten som jag citerar från @Dr. Miles kommer från en annan tråd (Singapore First Class).

Jag bokade CPH-SIN 345 dagar innan avgång genom Tallin.

Någon av ser som vet ungefär hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna på sitt AMEX när man avbokat en awardresa? Vill gärna att det ska hinna komma innan fakturan för månaden skapas :)

Någon av ser som vet ungefär hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna på sitt AMEX när man avbokat en awardresa? Vill gärna att det ska hinna komma innan fakturan för månaden skapas :)
Och ibland kommer pengarna inte tillbaka utan påminnelse. Så gör du flera ombokningar gäller det att hålla koll på att allt kommer tillbaka

• Gilla
Reactions: Gus
Tjena! Kollat runt en del och letat efter svar men hittar inte riktigt så drar en fråga istället, sorry om det är avhandlat tidigare i tråden. Har en bokad resa fly premium till USA, sugen på att lägga till en inrikesresa i USA till denna, är detta möjligt? Hur gör man ifall det funkar?

Toppen