Samosaguas
Medlem
Ja det stämmer. Endast SAS-flygningar.Fly premium är väl bara för rena SAS resor?
Ja det stämmer. Endast SAS-flygningar.Fly premium är väl bara för rena SAS resor?
Ok, så inte möjligt att komplettera resan med en connection i USA alltså?Ja det stämmer. Endast SAS-flygningar.
Tjena! Kollat runt en del och letat efter svar men hittar inte riktigt så drar en fråga istället, sorry om det är avhandlat tidigare i tråden. Har en bokad resa fly premium till USA, sugen på att lägga till en inrikesresa i USA till denna, är detta möjligt? Hur gör man ifall det funkar?
Det borde väl vara möjligt om du ringer in, men om du blandar in andra bolag än SAS så får du inte tillgodoräkna dig Fly Premium-rabatten...Ok, så inte möjligt att komplettera resan med en connection i USA alltså?
Och då blir det en vanlig bokning som man kan göra via SAS Star Alliance sökverktyg och ringa in för biljettering.Det borde väl vara möjligt om du ringer in, men om du blandar in andra bolag än SAS så får du inte tillgodoräkna dig Fly Premium-rabatten...
Ja, det måste du.Men om det öppnas upp platser så ser jag inte hur jag skulle kunna lägga till dom själv. Måste jag ringa in och be om hjälp och få betala 150/pax?
Jag har gjort så på gamla hemsidan utan Fly Premium, funkade bra då. Nu testade jag på nya hemsidan på en bokning med Fly Premium och det ser ut att fungera med rabatt och allt, klickade mig fram till sista steget och så långt såg det bra ut, skulle till och med fått tillbaka 14 SEK i skatterHade det varit möjligt att boka en ”dummy” retur samtidigt och därmed få upp alternativet att ändra returen själv online?
Det går utmärkt att lägga en dummy retur, jag gjorde det för en resa i december och tog hemresa i januari en dag det fanns awards. När det sedan släpptes platser på mina datum för hemresa gick jag in och ändrade min bokning till dessa.Hade det varit möjligt att boka en ”dummy” retur samtidigt och därmed få upp alternativet att ändra returen själv online?
Ja, det måste du.
Jag har gjort så på gamla hemsidan utan Fly Premium, funkade bra då. Nu testade jag på nya hemsidan på en bokning med Fly Premium och det ser ut att fungera med rabatt och allt, klickade mig fram till sista steget och så långt såg det bra ut, skulle till och med fått tillbaka 14 SEK i skatter![]()
Som jag har förstått är det precis så att kortinnehavaren måste vara med på samma bokning för att kunna applicera rabatten.Tack för hjälpen. Jag bokade av 1 enkelresa med 4 pax och separerade bokningen till 2 t/r med 2 pax per varje.
Fly premium rabatten gick bara att applicera på den ena bokningen dock. Antar att man kan ändra detta genom att ringa in. För fly premium innehavaren måste väl inte vara med på varje bokning?