Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är det något nytt gällande SAS business award och specifika business married segments? Ser att det finns C på Travelhacks. Söker ARN-US och det dyker upp ekonomi och Premium (sitter väl i C till CPH) men inget C. Trodde platserna gått men kollar Från CPH och då dyker de upp… vill minnas att det brukar vara konsekvent. Är ARN-CPH problemet så är det för både Premium och C.
Har också märkt det men från GOT. Troligen är vissa platser låsta till premium (som då är business till CPH). Går säkert att boka från CPH och sedan lägga till flyg i ekonomi till CPH via kundtjänst.

Hittar tyvärr inte svaret i sökningen även om jag vet att det finns, men just nu är det lite bråttom. Är det helt kört att få till en nybokning i morgon? Valen är utgråade på hemsidan och första kundtjänstmedarbetaren sa nej och hänvisade till bedrägerier. Anledningen till så kort varsel är att personen jag försöker hjälpa på eget misstag missade en connection och därmed behöver en ny bokning för att komma vidare.

Hittar tyvärr inte svaret i sökningen även om jag vet att det finns, men just nu är det lite bråttom. Är det helt kört att få till en nybokning i morgon? Valen är utgråade på hemsidan och första kundtjänstmedarbetaren sa nej och hänvisade till bedrägerier. Anledningen till så kort varsel är att personen jag försöker hjälpa på eget misstag missade en connection och därmed behöver en ny bokning för att komma vidare.
They have added a 3-day minimum advance booking window for points tickets to be booked even for EBDs trying to use points for EBD member,
IMG_6412.png

Last edited:
Fråga gällande infant. Går det att boka en resa för två plus infant innan barnet är fött? Hur funkar isåfall den processen med namn för barnet osv?

Jag bokade en SAS bonusresa i Business till Miami under våren, enkelresa på vägen dit. Sedan blir det att köpa resan hem, då det inte fanns några tillgängliga bonusplatser hem.

Hade ju varit kul att flyga SAS även då, men det går ju tyvärr inte att flyga enkelresor med SAS över vattenpölen, då de tar 5-6 x priset mot konkurrenterna för enkelbiljetter.

Alternativet får bli AirFrance eller British Airways, då jag är guld inom både SAS och Finnair, så fördelarna följer med där också åtminstone. Men det hade varit trevligt om SAS kunde ha en lite mer normal prissättning på enkelresor mellan Nordamerika och Norden.

Last edited:
Det är inga problem, anger ju bara barnets namn vid bokning. Namnet måste ju stämma sedan bara så det gäller att inte ändra sig i efterhand.
Jag ser det nu i framtiden. 6 årig pöjke frågar sin pappa, "Varför heter jag Gunilla?" "Några månader innan du föddes chansade vi att du skulle bli en flicka för det fanns möjlighet att boka en riktig billig bonusresa med SAS strax efter du skulle födas." ;)

Toppen