Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gäller även SAS, CPH-LHR fanns i C, men som feeder enbart Economy.
Samma för mig på ARN - CDG. Enl sökning fanns tillgänglighet både i C och ekonomi, men bara ekonomi kunde bokas som feeder av kundtjänst. Trodde det var fel, men accepterade då det inte spelar någon större roll för oss då långa benen i C, men då vet jag att verkar stämma med andras erfarenhet.

Har sen tidigare en resa bokad BKK - AMS. I måndags ringde jag in och lade på feeder AMS - CPH - GOT
Jag kom idag på att jag fortfarande inte fått bekräftelse mail och inte heller ändringsavgiften på 150:-
Loggar jag in på SAS så står alla flyg som bekräftade. Bör jagändå ringa in och prata med dom så att inte feederflygen försvinner?

Har sen tidigare en resa bokad BKK - AMS. I måndags ringde jag in och lade på feeder AMS - CPH - GOT
Jag kom idag på att jag fortfarande inte fått bekräftelse mail och inte heller ändringsavgiften på 150:-
Loggar jag in på SAS så står alla flyg som bekräftade. Bör jagändå ringa in och prata med dom så att inte feederflygen försvinner?
Så länge du inte fått de biljetterade, dvs ny biljett på mail så kan de försvinna, även om du ser de i appen/webben.

Jag har en existerande bokning ARN-AMS-BLR t.o.r. allt med KLM. Nu har ARN-AMS-HYD blivit tillgänglig samma datum för utresa men annat hemresedatum, även detta med KLM. Jag funderar på att boka HYD-resan för att sedan avboka BLR-resan. Finns det någon risk att det blir strul då jag bokar en (ut)resa samma datum som en existerande resa?

Har hört att om man har dubbla bokningar på samma flight så kan man avbokas automatiskt. Ingen av ovanstående skulle dock vara samma flight men båda resorna är ju omöjliga att genomföra i praktiken. Är det något flygbolagen kollar på?

På Diamond eventet så pratade jag med customer service om detta och de bekräftade då att AF/KLM visar olika tillgänglighet för befintliga bokningar och nya, detta är alltså något som styrs av revenue management systemet och därför kan det även (iaf teoretiskt) finnas platser som omvänt inte syns på SAS webb eftersom de enbart är tillgängliga för befintliga bokningar.
Samma på Kenya Airways. Jag skulle boka arn-cdg-abj-nbo. På sas awardsök finns ett plan tillgängligt kl 20 på sträckan abj-nbo men när jag ville boka det gick det inte att kombinera med arn-cdg-abj. Dock kunde agenten boka in mig på ett plan klockan 04.50, som inte alls syntes på sas awardsök.

la till anslutningsflyg på hemresan biljett ej utfärdad ännu, ska flyga på måndag.
Jobbar de alls med biljettering på helger?
(ringde två gånger förra veckan och fick höra att "den ligger i kön")

Last edited:
Toppen