Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det är vist en open jaw, man pratar om destination open jaw och origina open jaw.
Var "käken" är öppen någon stans spelar ingen roll för SAS, båda går att boka om man ringer in, men bara destination open jaw går att boka online.
Bokar man ARN-CPH // CPH-OSL är det en open jaw om det bokas som tur och retur, det är inte en open jaw om man bokar det som en enkelresa.

Det som inte går att boka är dubbel open jaw, dvs resa A-B och hem C-D.
Tycker min edit gjorde det tydligt att jag skriver samma sak som dig, men tack för förtydligandet samt bekräftelse vilka typer som går att boka hos SAS :)

Open jaw går ej att boka online för poäng. Iaf inte i appen/mobilwebben.
Sök för pengar, och när du fått upp resultaten så byter du till poäng. Fungerar åtminstone på hemsidan!

Sök för pengar, och när du fått upp resultaten så byter du till poäng. Fungerar åtminstone på hemsidan!
Appen har inte möjlighet, men mobilsajten verkar ha det. Dock så får jag dubbla felmeddelanden om att nåt gått fel redan när jag söker för pengar, så oklart om det funkar alls med open jaw sökningen haha

Appen har inte möjlighet, men mobilsajten verkar ha det. Dock så får jag dubbla felmeddelanden om att nåt gått fel redan när jag söker för pengar, så oklart om det funkar alls med open jaw sökningen haha
Något som trilskas för dig då :( Jag testade nu och kan boka det här:
1769021224991.png

Som jag förstått är open jaw bokningar ett av undantagen från telefonbokningsavgiften:

Visa bifogad bild 172073

750kr är avgiften för ombokning, inte telefonbokning.
Detta gäller för partnerawards.
Precis, när jag bokade en resa till Panama förra året var det open jaw (ut från CPH, hem till MMX). Behövde ringa in för att boka och slapp betala serviceavgiften. Vill dock minnas att jag påminde lite snällt om det spontant.

Hej,
Har någon avbokat en leg från en SkyTeam bonus biljett?
Jag har en biljett SYD-LAX-MSP, men jag vill ta bort LAX-MSP leg eftersom hittat ett bättre alternativ från LAX vidare.
Tacksam för hjälpen.
Till alla information att det går att ta bort ett ben i en bokning, men du måste betala ombokningsavgift. Valde att behålla flyget fast jag kommer inte flyga.

Hade en som ska ut på en partner award imorgon, som fick sina feeder flights till London autocancellerade idag.

Enligt SAS blev de avbokade på grund av att de var olika kabinklasser. Ekonomi på feeder och Business på långa flyget.

Är det någon ny taktik att avboka flyg 24 timmar innan?? Löste sig genom att boka en ny award till London separat men tråkigt att inte kundtjänst som ljög om det kunde lösa det ens.

Känns extra konstigt i och med att skatterna var låga utan Storbritanniens hittepå skatt. Får SAS stå för den nu?

Hade en som ska ut på en partner award imorgon, som fick sina feeder flights till London autocancellerade idag.

Enligt SAS blev de avbokade på grund av att de var olika kabinklasser. Ekonomi på feeder och Business på långa flyget.

Är det någon ny taktik att avboka flyg 24 timmar innan?? Löste sig genom att boka en ny award till London separat men tråkigt att inte kundtjänst som ljög om det kunde lösa det ens.

Känns extra konstigt i och med att skatterna var låga utan Storbritanniens hittepå skatt. Får SAS stå för den nu?

Nu förstår jag ju att det verkligen är sista minuten och att man vill "lösa det" åt sin klient - men blir nog jobbigt med case mot SAS när man bokat nytt separat istället för att försöka lösa situationen med befintlig bokningen. Känns som ett givet fall av HUACA för att hitta en vettig agent som skulle kunna lösa situationen.

Men lägg ett ärende hos SAS - kan nog ta sin tid, men förhoppningsvis får ni igenom komp. Men man kommer nog få kämpa rejält för det. Håll oss uppdaterade :)

Hade de fått biljetterna biljetterade ordentligt? Låter riktigt konstigt annars. Vet att SAS tidigare sa till mig att deras biljetter ligger kvar fram tills 24h innan avgång om de inte blivit biljetterade.

Hade de fått biljetterna biljetterade ordentligt? Låter riktigt konstigt annars. Vet att SAS tidigare sa till mig att deras biljetter ligger kvar fram tills 24h innan avgång om de inte blivit biljetterade.
Troligen har de inte varit biljetterade korrekt trots e-ticket.

Feeder var med KLM och vad jag vet brukar de bli avbokade efter 3 dagar utan korrekt biljettering, denna har dock varit bokat flera månader och blev avbokad dagen innan.

Sen är det konstigt med skatterna också om det nu varit problem. Men SAS agenten läste från bokningen att anledningen var att man inte fick blanda klasser på en bobusresa.

Toppen