Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjena! Letar febrilt efter bonusresor att göra under nästa jul/nyår från ARN till vart som helst där det är varmt (Asien, Centralamerika, öar i Indiska Oceanen, whatever...). Har experterna här något förslag på bra destinationer att slå in i SAS sökverktyg som kan ha tillgängliga bonusresor? För referens har jag 200k EB-poäng. Behöver ej vara business
Skulle rekommendera att köpa awardfares som gör det enklare att söka partner resor också.

Tack Baggen. Har gjort det nu, men fortfarande lite inspirationslös vad gäller resmål med hyfsade connections till ARN.
Du kan söka på zoner, typ central amerika, syd amerika, nord amerika och asien. Asien är kanske inte så bra att söka på, då man får mellanöstern med. Men generellt brukar det finnas flyg Karibien/västindien. Tror dom dyker upp under central america eller north america. Tror du kan använda map/kartan också för att se på flyg.

Dock borde du kanske söka på europe => central, north,syd, asien. Sen lägga till feeder flyg om du har gott om tid. Men är ju en del jobb att hålla koll på feederflyg, men funkar med alerts på awardfares. Jag tycker det kan vara svårt att hitta direkt från Arn => ut i världen.

Tjena! Letar febrilt efter bonusresor att göra under nästa jul/nyår från ARN till vart som helst där det är varmt (Asien, Centralamerika, öar i Indiska Oceanen, whatever...). Har experterna här något förslag på bra destinationer att slå in i SAS sökverktyg som kan ha tillgängliga bonusresor? För referens har jag 200k EB-poäng. Behöver ej vara business
Bali, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur är sannolikt de mest pålitliga destinationerna att utgå ifrån vad gäller allmän tillgänglighet.

Rekommenderar dock inte Bali denna tid på året, Malaysias västkust är dock bra och det går alltid att lösa billiga Air Asia biljetter till Krabi/Phuket.

Bali, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur är sannolikt de mest pålitliga destinationerna att utgå ifrån vad gäller allmän tillgänglighet.

Rekommenderar dock inte Bali denna tid på året, Malaysias västkust är dock bra och det går alltid att lösa billiga Air Asia biljetter till Krabi/Phuket.
Varför är Bali kass då? Spanade på en vinterresa dit eller Thailand. Frågar inte för att ifrågasätta utan för att förstå :)

Tack kompisar! Hur funkar det med feederflyg om jag bokar direkt från t ex AMS. Ringer man in och lägger till det i efterhand? Kostar det extra eller ingår i poängbokningen?

Tack kompisar! Hur funkar det med feederflyg om jag bokar direkt från t ex AMS. Ringer man in och lägger till det i efterhand? Kostar det extra eller ingår i poängbokningen?
Ringer in, säger magiska ordet ”feeder” och har gärna exakta flyg man rekat på SAS hemsidan (bonussökning) redo. Kostar 150 sek/15€.

Toppen