Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

Hej, jag har en fråga om lounge access till KLM Crown Lounge vid ankomst till Amsterdam. Jag kommer åka KLM i C mellan Stockholm-Amsterdam och sedan vidare med Singapore Airlines till Singapore (samma bokning). Kommer jag ha åtkomst till KLMs lounger i Amsterdam trots att nästa segment inte är med Skyteam?

Det som stör mig är att det faktiskt inte är någon rabatt. Air France föreslår ju bara att jag ska boka mini-priset, som vem som helst kan boka. Dvs en biljett som inte genererar poäng och inte tillåter mer än handbagage. Vill jag ha den biljetten, ska jag självklart kunna boka den, men jag ska väl också lika lätt hitta de andra priskategorierna, utan att behöva välja annan "resenärsprofil". Och det är där jag tycker AF tangerar det jag kallar åldersdiskriminering.
Har för mig att du får checka in bagage, oavsett klass, om du är medlem i Flying Blue. Men, jag undrar inte om det bara är KLM som "tar betalt" (för de billigaste biljetterna) för att checka in väskor? @Air France/KLM kan säkerligen ge bra svar..!..

God Jul och Gott Nytt 2016
Merry_x_Mas.jpg
önskar vi på KLM!

Fullt förståligt att man vill köpa enkelbiljett från Linköping! Det hade dock blivit tomt på planen tillbaka, så räkna med högre priser... ;)
Nej det kommer det inte bli. Många utländska besökare här! Dock vill man ibland vara lite mer flexibel och tex flyga ner till båten (som vi har i Holland) och sen ta bil hem etc. I nuläget är det då billigare att flyga med SAS eller Ryan från Skavsta.

Hmm... Försöker boka en resa för mig och frun LPI<->JFK i maj med KLM. Business för en person kostar 15158 Kr vilket är helt ok. Men ska man åka två så ökar priset per person med 6400 Kr ??? Självklart har jag kollat exakt samma flighter.

Relaterat. Man kan också på just det här datumet "uppgradera" till Business på ditresan för 2400 Kr per person. Atlantflygningen är med United på en A330. Värt det?

Toppen