Jag skulle säga att du övertolkar websiten. Problemet är snarare att åldersvalet man gör är något som missleder besökaren än att AirFrance diskriminerar någon. Jag är helt övertygad om att syftet med åldersvalet är för att visa biljetter med speciell prissättning som skiljer sig från de "vanliga". Dvs du kan utan reprisalier lista välja 18-59 som din ålder och boka en sådan biljett om det råkar vara mer fördelaktigt.
Detta kunde givetvis framgå tydligare eller hanteras bättre rent IT-mässigt, men det görs inte nu. Detta kan man tycka är dåligt, men att ta till begreppet "åldersdiskriminering" är ganska grovt. Vi har haft liknande diskussioner om SAS ungdomsbiljetter nyligen, som inte alltid är billigare/bättre än vanliga biljetter. IT-systemen är helt enkelt inte så bra som vi vill att de ska vara, men bolagen har nog egentligen inga onda avsikter med detta. Snarare har man försökt göra något bra (ge rabatt) till vissa åldersgrupper. Jag misstänker att den enkla lösningen är att dra in dessa och låta alla få samma pris, snarare än att anpassa alla IT-system.