Senaste nytt

Fråga Tina på Air France & KLM

agehall

Medlem
Jag är inte Tina, men troligen finns det inte två platser i den billigare bokningsklassen och därför går priset upp när du försöker boka för två.

Sedan skulle jag nog rekommendera att du håller dig till SkyTeam om du ska boka med KLM. Vill du flyga United är det bättre du bokar med StarAlliance.
 

matbl

Ny medlem
Jag är inte Tina, men troligen finns det inte två platser i den billigare bokningsklassen och därför går priset upp när du försöker boka för två.

Sedan skulle jag nog rekommendera att du håller dig till SkyTeam om du ska boka med KLM. Vill du flyga United är det bättre du bokar med StarAlliance.
Helt rätt angående bokningsklasser. Tack.

Var inte min mening att låta dryg. Tänkte fel på United och Delta bara.
Men vad är utlåtandet, Är det värt 2100 Kr per person att byta ekonomi mot business på delta? Enkel väg. A330 med ny konfiguration.
 

agehall

Medlem
Var inte min mening att låta dryg. Tänkte fel på United och Delta bara.

Ingen fara alls - det verkar bara inte så optimalt att boka en biljett med KLM där större delen av sträckan flygs av ett bolag i en annan allians. Delta låter mycket mer rimligt.

Jag har aldrig testat business på Delta, så jag kan inte uttala mig om produkten som sådan, men för 2100kr hade jag nog chansat på att den är tillräckligt mycket bättre och antagligen ger mer poäng.
 

Porsan

Medlem
Hej @Air France/KLM!

Jag hade en av mina sämsta flygningar någonsin med AF i början av december (har varit platinum i snart 5 år och har gjort många flygningar) pga detta skickade jag via Flying Blue ett meddelande där jag beskrev det hela. Som vanligt fick man ett autogenererat svar som man inte kan svara på.

"Dear Mr. XX,
We acknowledge receipt of your request under the reference mentioned above. The Elite Plus Team will handle your query as soon as possible.
Thank you for your patience meanwhile.
This message is an automatic acknowledgement of receipt. Please do not reply to this email.
Yours sincerely
Your Elite Plus Team"

Jag har fortfarande 3,5 veckor senare inte fått något svar och undrar vad som egentligen menas med "as soon as possible", Flying Blues enda kontaktväg i skrift är via dessa meddelanden så att maila och följa upp och fråga hur det går är omöjligt, man får använda sig av samma meddelandetjänst som vid första kontakten med samma resultat som ovan. Det går med andra ord bara runt i cirklar.

Tänkte därför höra med dig Tina om du har något förslag på hur detta kan lösas.
 

urto

Ny medlem
Hej jag är medlem i FB sedan 2001 ur har sedan 2013 varit Platinum medlem i år lyckades jag bara komma upp i 54000 poäng så jag blev nedgraderad till Guld helt ok med tanke på att jag inte nådde upp till 70000 men nu kommer det tråkiga.
FB raderar de poäng som jag tjänat utöver 40000 alltså själ man mina 14000 poäng!!!

Hade jag varit silver eller guld och fått samma poäng 54000 så hade jag haft kvar mina 14000 idag.

Dett betende är för mig mycket underligt.

Hade jag vetat detta skulle jag naturligtvis åkt med något annat bolag för att få nytta av mina poäng.

Detta gör inte att ni får behålla kunderna.

Skulle åkt med Finnair sista resan till Kina istället.

Varför göt ni så?

Urban
 

agehall

Medlem
Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar. Det hela låter mycket märkligt och jag tror faktiskt att du har missförstått något. Jag har inte min dator just nu, så jag har lite svårt att kolla upp allt, men så har det aldrig fungerat för mig iaf.
 

Dr. Miles

Expert
Hej jag är medlem i FB sedan 2001 ur har sedan 2013 varit Platinum medlem i år lyckades jag bara komma upp i 54000 poäng så jag blev nedgraderad till Guld helt ok med tanke på att jag inte nådde upp till 70000 men nu kommer det tråkiga.
FB raderar de poäng som jag tjänat utöver 40000 alltså själ man mina 14000 poäng!!!

Hade jag varit silver eller guld och fått samma poäng 54000 så hade jag haft kvar mina 14000 idag.

Dett betende är för mig mycket underligt.

Hade jag vetat detta skulle jag naturligtvis åkt med något annat bolag för att få nytta av mina poäng.

Detta gör inte att ni får behålla kunderna.

Skulle åkt med Finnair sista resan till Kina istället.

Varför göt ni så?

Urban
Kan det vara så att status miles som har "försvunnit"?.
Award miles går inte ut så länge man krediterar giltig Skyteam flygning till Flying Blue minst var 20:e månader.
 
Hej jag är medlem i FB sedan 2001 ur har sedan 2013 varit Platinum medlem i år lyckades jag bara komma upp i 54000 poäng så jag blev nedgraderad till Guld helt ok med tanke på att jag inte nådde upp till 70000 men nu kommer det tråkiga.
FB raderar de poäng som jag tjänat utöver 40000 alltså själ man mina 14000 poäng!!!
Urban

Verkar konstigt, har aldrig råkat ut för detta oavsett nivå, däremot är det endast level miles utöver sin nuvarande status nivå som förs över till nästkommande år. Award miles sparas.
 

urto

Ny medlem
Hej jo mina bonus miles är kvar men de 14000 level miles jag tjänade utöver Guld nivån 40000 är borta så jag blev väldigt förvånad över detta konstiga trodde naturligtvis jag hade kvar de 14000 som skulle flyttas över från 2015 till 2016.
14000 miles är ganska mycket.

Det verkar som så att är man Platinum så betstraffas man enligt detta system men premieras om man har en lägre nivå.

Kunde vara roligt och få en förklaring på detta från KLM representanten i Forumet.
 
Toppen