Fiskgjusen
Medlem
Tänker att om LH-gruppen vill göra något sånt så är det nog större sannolikhet att det blir under Eurowings än Lufthansa.
Ja, kanske. Men tror precis som @fcx att grundmodellen för BRA är så väsensskild från vad LH, Eurowings eller kanske ens SAS skulle kunna åstadkomma.
De enda, som möjligtvis har en befintlig affär som skulle gynnas är nog SAS. Möjligen ett offensivt Norwegian/Widerøe. BRA påminner till delar mer om Widerøe, även om deras trafik är mindre point-to-point.
Finns väl också goda ekonomiska skäl till Skyways, SAS Commuter, Swelink mfl inte längre finns kvar.
Men om SAS tog över BRAs befintliga ATR flotta och kanske delar av personalen som en feeder dels till Arlanda men kanske också till CPH? Skulle också öppna för att kunna konkurrera direkt mot Widerøe på några av deras bästa inrikesrutter i Norge. Kan integreras i SAS Link.