Senaste nytt

Flygbiljetter via Eurobonus men begränsad budget

Tjena,

Efter att vårt svängrum är begränsat i ekonomin så är inte resa hög prio utan säkerställa en stabil tillvaro. Dock känns det rätt konstigt att skita i 320000 eurobonus som går ut 2024. Vi har förmodligen 2st 2-4-1 från september/oktober.

Jag har länge sneglat på Seychellerna. Fixar man en sån resa med 2 vuxna o 2 barn med begränsande budget? Rekar ni något annat hellre om man har svag budget?

Att försöka finna något enligt budgetmodellen känns rätt uppgivet. Sydostasien har väl alltid känts som det billiga området. Dit räcker väl inte awardsen om man inte skippar businessclass..

Hit har jag tänkt tankar om resa:
Usa
Canada
Seychellerna
Zansibar

Nice to have i resan: bad i hav el pool
Budget till boende, mat, nöje: max 40000kr

Hur skulle ni själva resonera, kortare besök på resemålet o lite mer svängrum ekonomiskt el längre o snålare? Att tänka på är att vi bara varit på en thairesa för 5 år sedan, 5 resor till Frankrike, annars resor med bilavstånd. Jag själv har innan familj bränt av ca 40 länder. Fru ogillar flyg. :D

Varifrån vill du börja din resa? Sthlm
  • Var är din destination? Oklart
  • När vill/behöver du resa ut? Juni-aug, el okt
  • När vill/behöver du komma hem? Juni-aug el nov
  • Hur länge vill du vara borta? 7-21dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 2 barn (10,12)
  • I vilken kabinklass? Business class om poängen räcker
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance/SAS
  • Vad är din budget? (per person) Awardresa finns ca 320000 tot + 2st 2-4-1 vid bokning i okt.
  • Vad är det viktigaste för dig? Gärna så få flighter som möjligt, men på utresan finns det mer utrymme för fler flighter. Är det någon routing som är smidig trots flera byten kan det vara av intresse.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?Nej
 

palmen

Moderator
USA kan ni stryka direkt från listan, det är väldigt dyrt för oss svenskar nu. Hela er budget kommer mer eller mindre att gå åt till enbart boende och lite transporter. Ni får räkna med omkring 3000 per natt som minimum, och under sommaren ofta ännu dyrare.

Kan ni få in 10k poäng till så har ni 165k per 2 pers med voucher och kan åka businesses till större delen av Asien. Thailand och Vietnam skulle kanske fungera?

Att hitta 4 platser så är det Turkish som är lättast. Men kan night dela upp er på 2+2 finns det bra möjligheter med alla bolag.
Tyvärr vill ni åka under sommaren, när alla andra vill åka och flygbolagen även har blackout under peak season. Men tidigt i juni ska det gå att hitta något.
 

Mr Basic

Medlem
Jag instämmer med @palmen samla ihop till 330K poäng (och 2st voucher) och flyg business till Thailand/Vietnam. Går att bo bra relativt billigt och undviker man turist-haken kan man äta riktigt bra och billigt. Gör en budget per dag och anpassa resans längd utifrån den. Flygskatt/avgifter borde landa på ca 10K kr för 4 pers.
 
Hur skulle ni själva resonera, kortare besök på resemålet o lite mer svängrum ekonomiskt el längre o snålare?
av resmålen du listar är bara Zanzibar någorlunda budgetvänligt. Seychellerna är det definitivt inte.
Jag skulle planera för en kortare resa med möjlighet till mer spännande aktiviteter än att känna sig begränsad på grund av liten budget under längre vistelse. Ni borde lätta kunna samla ihop ytterligare poäng och använda det i har gott om (poäng) till lite lyxigare resa.
 
Jag får från frun: ”Vietnam är rätt likt Thailand så inte superpepp på det. Nya Zeeland vore nice men det är en lång flygtur.”

Ja, ni hör, kanske den svåraste personen att jobba ihop en resa med. Typ. Inte helt mysig EB-destination heller poängmässigt. :D

Jag är pepp på Vietnam. Men som sagt, känns ju trist om frun inte är sugen.

Island nämns av frun också men är ju förhållandevis dyrt o vara på den ön och sen ovärt med business class.. även Centralamerika nämns från frun.

Jag försöker med Sydafrika. Frun: men hur farligt är det där?

Blir till att kolla världskartan.
 

Flyer722

Medlem
Jag får från frun: ”Vietnam är rätt likt Thailand så inte superpepp på det. Nya Zeeland vore nice men det är en lång flygtur.”

Ja, ni hör, kanske den svåraste personen att jobba ihop en resa med. Typ. Inte helt mysig EB-destination heller poängmässigt. :D

Jag är pepp på Vietnam. Men som sagt, känns ju trist om frun inte är sugen.

Island nämns av frun också men är ju förhållandevis dyrt o vara på den ön och sen ovärt med business class.. även Centralamerika nämns från frun.

Jag försöker med Sydafrika. Frun: men hur farligt är det där?

Blir till att kolla världskartan.
Mexiko/Panama? Går att hitta 4 platser med turkish.
 
Toppen