Senaste nytt

Flygbiljetter via Eurobonus men begränsad budget

Solomun

Medlem
Jag instämmer med detta. Nu har jag inte varit i Jamaica sedan 2014, men brottsligheten är väldigt hög och som nämnt så har det eskalerat inom vissa områden. Inte särskilt billigt, och ska man dit så är det väl de större hotellen, gärna med all inclusive och då sticker priset iväg ganska mycket. Boka helst utflykter genom hotellet och inte lokalt. Rekommenderar inte att resa dit om man vill ha en lugn och trygg semester med barn. Och ska man bo på ett resort complex kan man lika gärna åka till vilket solsäkert resmål som helst. Personligen skulle jag inte åka tillbaka dit i dagsläget.


Kan starkt rekommendera Costa Rica. Undvik dock San José i den mån det går, ganska rörigt och kriminaliteten där är högre än de flesta andra ställena i landet (dock betydligt lägre än Jamaica). Finns väldigt mycket att se och göra där, alltifrån fantastiska stränder till regnskogar (rekommenderar Monteverde). Billigt, god mat och trevlig befolkning.
Hur många poäng är det för BC till Costa Rica?
 

ulagun

Medlem
Många som nämnt Panama, men upplevde det som relativt dyrt och inte speciellt gästvänligt redan för några år sedan, har väl USD som valuta.
Costa Rica uppskattade vi, förutom alla stora ödlor. Karibiska sidan var att föredra bad/strandmässigt före Stilla havssidan.
Ett land som sällan nämns här på BC är Uruguay. Turistat där tre gånger och trivts väldigt bra. Problemet är långa resan via Buenos Aires, Montevideo (Går flyg om man inte vill resa med buss/färja.
Samtidigt kombinera en bad/Pampas semester med antal dagar i Buenos Aires, som vi gjort är ganska optimalt.
 
Toppen