Zeke__varg
Medlem
Tjena,
Efter att vårt svängrum är begränsat i ekonomin så är inte resa hög prio utan säkerställa en stabil tillvaro. Dock känns det rätt konstigt att skita i 320000 eurobonus som går ut 2024. Vi har förmodligen 2st 2-4-1 från september/oktober.
Jag har länge sneglat på Seychellerna. Fixar man en sån resa med 2 vuxna o 2 barn med begränsande budget? Rekar ni något annat hellre om man har svag budget?
Att försöka finna något enligt budgetmodellen känns rätt uppgivet. Sydostasien har väl alltid känts som det billiga området. Dit räcker väl inte awardsen om man inte skippar businessclass..
Hit har jag tänkt tankar om resa:
Usa
Canada
Seychellerna
Zansibar
Nice to have i resan: bad i hav el pool
Budget till boende, mat, nöje: max 40000kr
Hur skulle ni själva resonera, kortare besök på resemålet o lite mer svängrum ekonomiskt el längre o snålare? Att tänka på är att vi bara varit på en thairesa för 5 år sedan, 5 resor till Frankrike, annars resor med bilavstånd. Jag själv har innan familj bränt av ca 40 länder. Fru ogillar flyg.
Varifrån vill du börja din resa? Sthlm
Efter att vårt svängrum är begränsat i ekonomin så är inte resa hög prio utan säkerställa en stabil tillvaro. Dock känns det rätt konstigt att skita i 320000 eurobonus som går ut 2024. Vi har förmodligen 2st 2-4-1 från september/oktober.
Jag har länge sneglat på Seychellerna. Fixar man en sån resa med 2 vuxna o 2 barn med begränsande budget? Rekar ni något annat hellre om man har svag budget?
Att försöka finna något enligt budgetmodellen känns rätt uppgivet. Sydostasien har väl alltid känts som det billiga området. Dit räcker väl inte awardsen om man inte skippar businessclass..
Hit har jag tänkt tankar om resa:
Usa
Canada
Seychellerna
Zansibar
Nice to have i resan: bad i hav el pool
Budget till boende, mat, nöje: max 40000kr
Hur skulle ni själva resonera, kortare besök på resemålet o lite mer svängrum ekonomiskt el längre o snålare? Att tänka på är att vi bara varit på en thairesa för 5 år sedan, 5 resor till Frankrike, annars resor med bilavstånd. Jag själv har innan familj bränt av ca 40 länder. Fru ogillar flyg.
Varifrån vill du börja din resa? Sthlm
- Var är din destination? Oklart
- När vill/behöver du resa ut? Juni-aug, el okt
- När vill/behöver du komma hem? Juni-aug el nov
- Hur länge vill du vara borta? 7-21dagar
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 2 barn (10,12)
- I vilken kabinklass? Business class om poängen räcker
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance/SAS
- Vad är din budget? (per person) Awardresa finns ca 320000 tot + 2st 2-4-1 vid bokning i okt.
- Vad är det viktigaste för dig? Gärna så få flighter som möjligt, men på utresan finns det mer utrymme för fler flighter. Är det någon routing som är smidig trots flera byten kan det vara av intresse.
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen?Nej