Zeke__varg
Medlem
Jag är extremt flexibel. Jag gillar att kolla läget efter alternativ. Hon känner inte för att söka/jobba fram förslag. Hon blir frustrerad. Där får man klappa lite medhårs och känna av vad som är bäst. Hon vill helst till Island, Canada och Nya Zeeland. Inget funkar för vår budget så där värst bra.Jag tycker du skall bolla över beslutet av destination mer på din fru efter era ekonomiska förutsättningar. Nu verkar det ju lite som att du serverar förslag och hon säger nej. Att åka till en destination i Europa under höstlovet med sol och bad innebär ju i praktiken väldigt få platser att välja på, princip bara Kanarieöarna (kanske Costa Del Sol om man har tur med vädret). En budget på 40.000 blir ju faktiskt ganska tight i Europa med tanke på Eurokurs och inflation Med högre priser här. Om hon också är enig om de ekonomiska förutsättningarna så blir det kanske lättare att komma fram till en gemensam destination där budgeten fungerar, vilket nog är Asien eller Panama/Costa Rica. Sedan skulle jag inte stirra mig blind på business. Visst är det trevligt om det går, men två veckor semester med barn gör att destinationen är viktigare än flygresan Så börja med att komma överens om destination är mitt råd.
Hon tyckte bilder på Costa rica kändes trevligt och jag hittade en bungalow för oss fyra för 500spänn/natt. Hon gillade att det var låg kriminalitet för regionen (även om det är värre än Europa), inte jättemycket giftiga djur, bra väder året runt..
Kanarieöarna med kidsen känns för oss sjukt ovärt. Kommer inte hända.
Vi har vänner som har hus i Frankrike där vi är välkomna så det är sommarsemester när vi vill/kan. Gratis boende mot att laga mat/fixa nåt trevligt öl/vin. Hyra bil och flygbiljetter är annars kostnaden.
Europa och awardsresa är väl inte best värde för pengen som jag förstått det. Visst, vi har inte världens bästa ekonomi för tillfället men det är inte så att vi går på gatan. Vi behöver tänka igenom och planera mer än tidigare. Spara. Kul att kunna åka business och känna på det tänker jag. En strävan till framtida resor månne?