Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

NU gick det! Fick tips av en polare som precis bokat att flacka/växla några gånger mellan Go och Plus då plötsligt fattar den hur den ska applicera rabatten.

upload_2017-8-2_12-51-6.png

Testade och för mig var det inga problem alls att få fram rabatten. Frågan är om det är SAS som har problem eller om det är inviduella konton som inte blivit rätt.

Visa bifogad bild 66166

Tack för att du testade! Jag ringde SAS som först bad mig rensa cache och cookies och testa igen. Funkade inte. Ringde upp igen och bad dem boka åt mig, och då funkade det och jag fick resan för 20 000 poäng. Personerna jag pratade med hade ingen aning om vad felet kunde bero på.

Tack för att du testade! Jag ringde SAS som först bad mig rensa cache och cookies och testa igen. Funkade inte. Ringde upp igen och bad dem boka åt mig, och då funkade det och jag fick resan för 20 000 poäng. Personerna jag pratade med hade ingen aning om vad felet kunde bero på.

om hade du orkat läsa vad jag skrev så gäller felet flera konton

Last edited:
Det är möjligtvis inte så att nån av avgångarna är Wideroe som flyger? Det kanske strular till det.

Ja, bägge avgångar är Wideroe, men jag hade samma problem när jag testade med SAS som går via ARN/CPH från GOT.

Hade sedan tidigare mejlat SAS om problemet och fick svar i dag, där de skrev att "Erbjudandet är fortfarande nytt så vi har ett par barnsjukdomar att arbeta på". Ja, uppenbarligen!

Nåväl. Det gick som sagt utmärkt att boka med rabatten via telefon, och det får jag väl göra i fortsättningen också tills de här "barnsjukdomarna" är fixade.

Har försökt att få denna rabatt till olika destinationer (New York, Tokyo, London) och hittills är det bara London där rabatten fungerar. Finns det begränsningar till vilka destinationer rabatten gäller? Information på SAS Mastercard Premium indikerar ju inte det men den praktiska sökningen på SAS:s hemsida säger något annat. Gör jag någonting fel?

Har försökt att få denna rabatt till olika destinationer (New York, Tokyo, London) och hittills är det bara London där rabatten fungerar. Finns det begränsningar till vilka destinationer rabatten gäller? Information på SAS Mastercard Premium indikerar ju inte det men den praktiska sökningen på SAS:s hemsida säger något annat. Gör jag någonting fel?

Förutsatt du har mer än 100 000 poäng borde det inte vara några problem att applicera rabatten på de andra två resorna. Det står "Alla standard bonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara tur/retur med Fly Premium".

Toppen