B
Brandten
Guest
NU gick det! Fick tips av en polare som precis bokat att flacka/växla några gånger mellan Go och Plus då plötsligt fattar den hur den ska applicera rabatten.
Brandten skrev:NU gick det! Fick tips av en polare som precis bokat att flacka/växla några gånger mellan Go och Plus då plötsligt fattar den hur den ska applicera rabatten.Visa bifogad bild 66159Klicka för att utvidga...
Radio Tirana skrev:Har testat växla fram och tillbaka säkert 20 gånger nu men lyckas inte med samma trick.Klicka för att utvidga...
J-Dog skrev:Testade och för mig var det inga problem alls att få fram rabatten. Frågan är om det är SAS som har problem eller om det är inviduella konton som inte blivit rätt.Visa bifogad bild 66166Klicka för att utvidga...
Radio Tirana skrev:Tack för att du testade! Jag ringde SAS som först bad mig rensa cache och cookies och testa igen. Funkade inte. Ringde upp igen och bad dem boka åt mig, och då funkade det och jag fick resan för 20 000 poäng. Personerna jag pratade med hade ingen aning om vad felet kunde bero på.Klicka för att utvidga...
Det är möjligtvis inte så att nån av avgångarna är Wideroe som flyger? Det kanske strular till det.Radio Tirana skrev:Har testat växla fram och tillbaka säkert 20 gånger nu men lyckas inte med samma trick.Klicka för att utvidga...
Hasselbacken skrev:Det är möjligtvis inte så att nån av avgångarna är Wideroe som flyger? Det kanske strular till det.Klicka för att utvidga...
H.Kim skrev:Har försökt att få denna rabatt till olika destinationer (New York, Tokyo, London) och hittills är det bara London där rabatten fungerar. Finns det begränsningar till vilka destinationer rabatten gäller? Information på SAS Mastercard Premium indikerar ju inte det men den praktiska sökningen på SAS:s hemsida säger något annat. Gör jag någonting fel?Klicka för att utvidga...
Beror på vilken nivå av flypremium du har. Nivån på 100k är bara inom Europa om jag kommer ihåg rätt.H.Kim skrev:Har försökt att få denna rabatt till olika destinationer (New York, Tokyo, London) och hittills är det bara London där rabatten fungerar. Finns det begränsningar till vilka destinationer rabatten gäller? Information på SAS Mastercard Premium indikerar ju inte det men den praktiska sökningen på SAS:s hemsida säger något annat. Gör jag någonting fel?Klicka för att utvidga...
lemi skrev:Förutsatt du har mer än 100 000 poäng borde det inte vara några problem att applicera rabatten på de andra två resorna. Det står "Alla standard bonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara tur/retur med Fly Premium".Klicka för att utvidga...
Du behöver roterat 200 000 poäng på ditt konto för att boka longhaul.H.Kim skrev:Märkligt att rabatten inte dyker upp på några USA eller Asien destionationer. Jag har precis över 100 000 poäng...Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Nivåerna står här:https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/#flypremiuminfoHar man över 100 000 poäng får man boka obegränsat i hela världen, dock endast i Plus (ej Business).Klicka för att utvidga...
Men har du tjänat in 100 000 poäng de senaste 12 månaderna? Eller är det så att du har 100 000 poäng och dessa tjänats in under en längre period?H.Kim skrev:Ja precis. Verkar som om SAS har fortsatta problem med sin hemsida med bokningar av Fly Premium...Klicka för att utvidga...
RickardG skrev:Men har du tjänat in 100 000 poäng de senaste 12 månaderna? Eller är det så att du har 100 000 poäng och dessa tjänats in under en längre period?Klicka för att utvidga...
Jag kan bekräfta att det drogs endast 12.000 poäng från mitt konto.Dr. Miles skrev:Jag har märkt att man får mycket mer rabatt på Stockholm-Hamburg T/R i SAS Plus med FlyPremium rabatt när jag kollade tillgänglighet.Stockholm-Hamburg T/R i SAS Go kostar 20.000 poäng och 30.000 poäng i SAS Plus normalt.Men när jag väljer SAS Plus på båda hållen och applicerar FlyPremium rabatt, blir det 12.000 poäng.Visa bifogad bild 66232Jag har inte bokat bonusresan än men det står 12.000 poäng + 386 SEK (skatter) även vid betalning.Klicka för att utvidga...