Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Dr. Miles

Expert
Tack för feedback! Är det en typo där? Du tror att det går att applicera rabatten om jag gör en ombokning online?
Min poäng var att om man bokar om via kundtjänst. Ber om ursäkt för otydligheten.

Frågan är dock, om det finns möjlighet att applicera Fly Premium rabatt vid ombokning online.
Som du vet, man måste välja Fly Premium rabatt när man bokar en bonusresa online. Annars får man inte Fly Premium rabatt.
Vid ombokning online, använder SAS inte samma interface som när man bokar en bonusresa. Därför finns det risk att det inte går att applicera Fly Premium rabatt vid ombokning online.
 

hg1980

Medlem
Min poäng var att om man bokar om via kundtjänst. Ber om ursäkt för otydligheten.

Frågan är dock, om det finns möjlighet att applicera Fly Premium rabatt vid ombokning online.
Som du vet, man måste välja Fly Premium rabatt när man bokar en bonusresa online. Annars får man inte Fly Premium rabatt.
Vid ombokning online, använder SAS inte samma interface som när man bokar en bonusresa. Därför finns det risk att det inte går att applicera Fly Premium rabatt vid ombokning online.
Ok, förstår. Tack!

Jag tror som du att det inte går i det andra interfacet. Får ringa kundtjänst någon dag och fråga helt enkelt. Återkommer med info i tråden här om jag får något vettigt ur dem :)
 

hg1980

Medlem
Pratat med kundtjänst. Klara puckar: "För att rabatten ska gälla behöver resan bokas som en t/r från början."
 

fcx

Medlem
Ledsen om detta redan besvarats, men en rätt diger tråd att skumma igenom här.

1. Jag har hittat tillgängligt i Business på utresa nästa år, men hemresan finns inte än (mer än 330 dagar). Om jag skulle boka utresan (utan rabatt då såklart), kan jag senare ringa kundtjänst och boka om till en t/r med Fly Premium rabatten när tillgänglighet för hemresa finns?

2. Vi är tre i sällskapet, men tillgänglighet finns bara för två. Om jag bokar för två, kan man lägga till en tredje i efterhand om mer tillgänglighet kommer, och fortfarande applicera Fly Premium rabatten på alla tre?

Tack!

1. Ingen aning. Idag går det förmodligen inte, men vem vet vad som kommer med de förbättringar som utlovats under hösten.

2. Om det dyker upp tillgänglighet för en tredje person är det väl bara att göra en ny separat bokning för den?
 

seat56f

Medlem
2. Vi är tre i sällskapet, men tillgänglighet finns bara för två. Om jag bokar för två, kan man lägga till en tredje i efterhand om mer tillgänglighet kommer, och fortfarande applicera Fly Premium rabatten på alla tre?

När du väl har nått Fly Premium för Business så räcker den ju till obegränsat antal resor, så då kan du bara boka ytterligare en rabatterad resa för tredje personen om/när den blir tillgänglig. Dock blir det ju inte samma PNR, men det kanske inte är jätteviktigt?
 

hg1980

Medlem
Ni har helt rätt, en andra bokning kan såklart göras för tredje personen. Var för mycket i AMEX 2-4-1 tänket. Tack båda två!

Ombokningsproblemet går dock inte inte lösa då enligt kundtjänst :-/
 

JohnR

Medlem
Hejaan,

Är det någon som kan bekräfta att köpta (av SAS) extrapoäng räknas in i för att nå flypremium nivå?
 

Homer

Medlem
Detta har nu nollställts

Intjänade Extrapoäng med SAS EuroBonus Mastercard i år.

Denna månad 0



Fly Premium Saldot är oförändrat (förra månadsskiftet ändrades det med 12 poäng)
 
Toppen