Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Känns konstigt att det tar 10 dagar från tömning innan det syns. Amex gör väl det på 2-3 dagar?
Nej. Amex tömmer, sedan förs det över nästkommande måndag till SAS. Därefter tar SK-IT ytterligare 2-7 dagar normalt. Ibland mer när de strular till sina system.

Mitt Fly Premium-saldo minskade med 15k när det borde ökat med 10k. Ser ut som de räknat bort månad 13 men inte lagt dit månad 1 (juli 17). Någon som vet om SAS beräknar denna summa eller om MC gör det utifrån kontoutdrag?

Så nu är saldot på MC 25k för lite och min "flygstapel" på sas.se visar 20k för mycket. Känns inte seriöst med så stora fel under så lång tid. Det är ändå någon sorts valuta det handlar om.

Jag måste ju ha under snittet låg IQ för jag får då inte till det här alls.

Går in på sas.se
Loggar in som vanligt
Väljer poäng
Klickar på aktuella erbjudanden
Markerar Mastercard och bekräftar
Letar flyg (exempel ARN-ORD 21/9-24/9)
Klickar på Go
Fortsätter till sammanställningen som fortfarande säger SAS Go, 60000 poäng och 487kr i skatt.

Testade andra datum som också hade tillgänglighet i business, valde då business men ingen rabatt drogs någonstans och det blev fullpris både på poäng och även på priset när jag testade att köpa biljett.

Ingenstans ändras någonting till business! Vart/hur/när ser man det?

Går in på sas.se
Loggar in som vanligt
Väljer poäng
Klickar på Go
Fortsätter till sammanställningen som fortfarande säger SAS Go, 60000 poäng och 487kr i skatt.

Du måste välja Businessavgångarna, när du har aktiverat Mastercardrabatten så får du en rabatt och slutsumman överstiger aldrig 60.000 poäng.

Det gäller dock att hitta avgångar där det finns awardplatser kvar i Business. Det fungerar även om du bokar i Plus, slutsumman blir alltid 60.000 poäng.

Lycka till!

Går in på sas.se
Loggar in som vanligt
Väljer poäng
Klickar på Go

Testade andra datum som också hade tillgänglighet i business, valde då business men ingen rabatt drogs någonstans och det blev fullpris både på poäng och även på priset när jag testade att köpa biljett.

Du aktiverar kampanjen EFTER du valt dina flyg i plus/business.

Går in på sas.se
Loggar in som vanligt
Väljer poäng
Klickar på Go

Jag har ett liknande problem: väljer mina flyg i plus och aktiverar rabatten men priset förblir detsamma. Buggar det? Har sett skärmdumpar på hur andra får upp ett nytt pris, men jag ser inget sådant utan det ligger kvar med det gamla priset i poäng.

1) SAS.se.
2) Valde poäng.
3) Stockholm - Oslo -> Sök.
4) Valde Plus (2x15000 poäng räknades upp).
5) Applicerar rabatten.
6) Sidan och nästa sida (betalning) visar fortfarande 2x15000 poäng.
Det låter som att du försöker att boka enkelresa.
FlyPremium rabatten gäller endast för T/R eller Open jaw resa för tillfället.

Jag försökte boka plus från Frankfurt till New York med retur från Chicago till Frankfurt.
Jag får inte rabatten om resan börjar i Frankfurt med får den om resan börjar i Köpenhamn.

Är detta en bugg eller en regel?

Det låter som att du försöker att boka enkelresa.
FlyPremium rabatten gäller endast för T/R eller Open jaw resa för tillfället.

Jag har valt t/r och får välja både dit och hemresa. Båda kostar 15000 poäng med/utan rabatten applicerad.

upload_2017-8-2_12-46-30.png

Toppen