Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

palmen

Moderator
Då har jag bokat detta som backup i oktober, ut till LAX och hem från SFO. 4x32kg väskor kommer vara nödvändigt för att få hem allt. Dyker det upp någon vettig kampanj bokar jag dock om till det.
 

Dr. Miles

Expert
Fly Premium rabatt på Open Jaw gäller på vissa kombinationer men inte alla.


Exempel 1: Stockholm-Hong Kong // Beijing-Stockholm : med Fly Premium rabatt: OK
Screenshot20170717 02 SK.png


Exempel 2: Stockholm-Los Angeles // San Francisco-Stockholm : med Fly Premium rabatt: OK
Screenshot20170717 03 SK.png


Exempel 3: Stockholm-Los Angeles // Hong Kong-Stockholm : med Fly Premium rabatt: Gäller ej
Screenshot20170717 04 SK.png


Det ser ut som att rabatten appliceras på Open jaw award mellan samma region (USA-USA, Asien-Asien) är OK men inte mellan två olika regioner (USA-Asien v.v.).
 

ollek

Medlem
Ingen som har kommit på en workaround på hur man kan få sin rabatt även om det blir olika kabinklasser på ut- och hemresan?

Undra desamma, finns det någon möjlighet nu innan funktionen släpps på riktigt? Typ ringa till SAS och be dom göra ändringen, eller kommer dom bara hänvisa till kortutgivaren?

Har en bonusresa GOT-ARN-VBY t/r nu kommande dagarna som jag hade tänkt boka om men tyvärr finns det inga bonusbiljetter i Plus på ett utav benen, så tyvärr faller det ju där.
 

hg1980

Medlem
Ledsen om detta redan besvarats, men en rätt diger tråd att skumma igenom här.

1. Jag har hittat tillgängligt i Business på utresa nästa år, men hemresan finns inte än (mer än 330 dagar). Om jag skulle boka utresan (utan rabatt då såklart), kan jag senare ringa kundtjänst och boka om till en t/r med Fly Premium rabatten när tillgänglighet för hemresa finns?

2. Vi är tre i sällskapet, men tillgänglighet finns bara för två. Om jag bokar för två, kan man lägga till en tredje i efterhand om mer tillgänglighet kommer, och fortfarande applicera Fly Premium rabatten på alla tre?

Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det går att applicera Fly Premium rabatt när man bokar via kundtjänst.
Om inte, jag tror att det inte går att få rabatten även när man bokar om biljetten.
 
Toppen