Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Homer

Medlem
Sorry om frågan ställts förut, men räknas extrapoäng som T ex för tecknande av kort, värvande av kompis etc. in i flypremium-nivån? Jag har dragit in ca 120k senaste 12 månaderna men bara 76 eller sånt är registrerade i min flypremiumnivå, varav åtminstone 85 är baspoäng, så något fel är det ju garanterat. Frågan är hur mycket...?

Misstämmer med ca 50% för mig också, kommer ingenstans med att få det rättat.
 

Rodnt

Medlem
Ok, så det är ganska mycket fel då. Antar att jag inte är ensam, har något pratat med MC om detta (eller ska jag)? :)
 
Misstämmer med ca 50% för mig också, kommer ingenstans med att få det rättat.

Samma för mig. Låg på 196.000 i juni som ändrades till 178.000 i juli. Egentligen ska jag ligga runt 400.000.

Jag mailade SAS Gold första gången för ca 3 veckor sen men har bara fått svar att dem ska titta på det...

Jag har via mastercard appen anmält till SEB men dem hänvisar bara till SAS vanliga kundtjänst...

Så fruktansvärt trött på stora företag som nästan aldrig levererar det som avtalas!
 

henke12

Medlem
Nu börjar jag tröttna rejält.

Har haft ett gäng konversationer med Mastercard både via telefon och mail senaste veckorna gällande FlyPremium och enkelresor.

Jag hävdar att det är falsk marknadsföring/avtalsbrott då man inte kan boka enkelresor med FlyPremium (Ordagrant står det att det gäller samtliga standard eurobonusresor kan bokas)

Nu kommer det en fix i Oktober där man säger att det ska åtgärdas.


Jag tycker inte det är okej att ta ut full avgift för kortet då det inte funkar som det är tänkt.
Mastercard vill inte ge mig rabatt på årsavgiften och heller inte några EB-poäng som kompensation.

Vad tycker ni? Värt att ta det vidare till ARN?
 
Nu börjar jag tröttna rejält.

Har haft ett gäng konversationer med Mastercard både via telefon och mail senaste veckorna gällande FlyPremium och enkelresor.

Jag hävdar att det är falsk marknadsföring/avtalsbrott då man inte kan boka enkelresor med FlyPremium (Ordagrant står det att det gäller samtliga standard eurobonusresor kan bokas)

Nu kommer det en fix i Oktober där man säger att det ska åtgärdas.


Jag tycker inte det är okej att ta ut full avgift för kortet då det inte funkar som det är tänkt.
Mastercard vill inte ge mig rabatt på årsavgiften och heller inte några EB-poäng som kompensation.

Vad tycker ni? Värt att ta det vidare till ARN?

Då skulle de ge rabatt eller kompensation till alla som har kortet. Alla kan ju hävda att man vill boka enkelbiljetter. Så, tyvärr, det kommer nog inte att hända.
 

Thornado

Medlem
Tänkte också på det men kanske "bara" betyder i samband med kampanjer som En miljon billiga resor, Friends & Family, Now-or-never etc? Inte illa isf heller men inte riktigt lika smutt...

Fast den typen av kampanjer gäller ju bara för betalda resor och inte awards (medan FlyPremium bara gäller awards), så de går inte att kombinera på det sättet.
 

fcx

Medlem
Fast den typen av kampanjer gäller ju bara för betalda resor och inte awards (medan FlyPremium bara gäller awards), så de går inte att kombinera på det sättet.

Tidigare hade man ju ganska ofta olika kampanjer och "reor" på vissa destinationer vissa tider med lägre poängkostnad, "Point Bargains". Har inte sett detta sedan man gick över till nya hemsidan.
 

Alster

Medlem
Tidigare hade man ju ganska ofta olika kampanjer och "reor" på vissa destinationer vissa tider med lägre poängkostnad, "Point Bargains". Har inte sett detta sedan man gick över till nya hemsidan.
Jag var med om en intressant sak när jag bokade bonusresa CPH-HAM häromdagen. Resan i Plus kostade 12k EB-poäng med FlyPremium. Borde väl kosta 20k egentligen? Kan det ha varit berott på någon kampanj?
 

Homer

Medlem
Jag var med om en intressant sak när jag bokade bonusresa CPH-HAM häromdagen. Resan i Plus kostade 12k EB-poäng med FlyPremium. Borde väl kosta 20k egentligen? Kan det ha varit berott på någon kampanj?


får jag också, om det var en kampanj borde det gå att få rabatt på konton som inte har FP
men det gör det inte
 
Toppen