Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Homer

Medlem
Trots ett flertal kontakter har jag fortfarande inte fått problemet löst,
det senaste samtalet tog ca 15 min och slutliga beskedet, efter konsultationer med någon backstage, var
"jo vi kan se att du tjänat många fler poäng än vad systemet visar, vänta till nästa uppdatering och
och se om det inte blir rätt då om inte återkom¨
Nästa uppdatering bör ju vara den 30/6 så jag ger upp tills vidare

Jodå, idag har summan ändrats... den har minskat med 11 (elva) poäng. :rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Ny månad idag och jag har fått mina 10.000 EB poäng krediterat till mitt konto i SAS MC appen, så jag antar att de först över till mitt EB-konto nästa tillsammans med intjänade poäng under juli.

Däremot är totalen 12.000 intjänade denna månad. Så jag antar att de 2000 extra är de som ska föras över som baspoäng. Hur ser det ut för er andra?

PS. Jag var inte pilot utan registrerade för Premium 1 juni.
Det ser likadant ut för mig. Men betyder det då att även de 1000 Baspoängen fördubblas under perioden Juni-Augusti?
För diskussion om SAS EuroBonus World Mastercard Premium finns det en annan tråd.
SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 baspoäng per månad

Den här tråden handlar om Fly Premium, inte själva MasterCard Premium kortet.
 

MrDollar

Medlem
Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:

kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
boka standard bonusresor som enkel resa
boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn
 

MrDollar

Medlem
Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:

kombinera Fly Premium med andra erbjudanden

boka standard bonusresor som enkel resa
boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

Citerar mig själv, tror vi andra erbjudanden inkluderar amex 2-4-1? Nice isf med SAS C till tex New York för 30.000poäng tur-retur :)
 

Nikje

Medlem
Citerar mig själv, tror vi andra erbjudanden inkluderar amex 2-4-1? Nice isf med SAS C till tex New York för 30.000poäng tur-retur :)
Tänkte också på det men kanske "bara" betyder i samband med kampanjer som En miljon billiga resor, Friends & Family, Now-or-never etc? Inte illa isf heller men inte riktigt lika smutt...
 

fcx

Medlem
Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:

kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
boka standard bonusresor som enkel resa
boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

Fast den sista funkar redan. Bokade utresa till Chicago och hemresa från San Francisco för någon vecka sedan, och fick rabatten.
 

Rodnt

Medlem
Sorry om frågan ställts förut, men räknas extrapoäng som T ex för tecknande av kort, värvande av kompis etc. in i flypremium-nivån? Jag har dragit in ca 120k senaste 12 månaderna men bara 76 eller nåt sånt är registrerade i min flypremiumnivå, åtminstone 85 av de 120 är baspoäng, så något fel är det ju garanterat. Frågan är hur mycket...?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Sorry om frågan ställts förut, men räknas extrapoäng som T ex för tecknande av kort, värvande av kompis etc. in i flypremium-nivån? Jag har dragit in ca 120k senaste 12 månaderna men bara 76 eller sånt är registrerade i min flypremiumnivå, varav åtminstone 85 är baspoäng, så något fel är det ju garanterat. Frågan är hur mycket...?
Alla poäng du kan 'handla för' ska räknas in. Men flera har rapporterat att t ex efterregistrerade hyrbilspoäng inte syns. Rena baspoäng (20k per år) från Amex Elite räknas inte in.
 
Toppen